تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3143461
شناسه : 3143461
تاریخ :
معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: ضرورت توسعه شهرک‌های صنعتی در شمال و شرق مشهد اقتصاد ایران: مشهد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: توسعه شهرک صنعتی شماره پنج مشهد در شرق و شهرک صنعتی کلات با توجه به حجم بالای تقاضا برای استقرار واحد‌های صنعتی پیرامون این کلانشهر اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر مرتضی اشرفی در نشست بررسی توسعه شهرک‌های صنعتی اطراف مشهد افزود: مادام که زمین صنعتی مناسب در شرق و شمال مشهد ایجاد نشود، همچنان تقاضا برای استقرار واحدهای صنعتی در محور غربی مشهد وجود خواهد داشت.

مرتضی اشرفی با تاکید بر لزوم تسریع در راه اندازی شهرک صنعتی شماره پنج مشهد و خطرناک بودن استقرار پراکنده صنایع در اطراف شهر گفت: هر روز تاخیر در اجرای این طرح به ضرر شهر است، باید زمین مورد نیاز برای متقاضیان سرمایه گذاری در عرصه صنعت وجود داشته باشد تا راه ورود غیرمجاز در سایر نقاط برای صاحبان صنایع باز نشود.

وی با اشاره به تاکیدات استاندار خراسان رضوی بر تامین برق، آب، گاز و زمین برای شهرک صنعتی شماره ۵مشهد از سوی دستگاه های اجرایی متولی افزود: تخصیص آب زیرزمینی به میزان ۶۰لیتر در ثانیه و صدور مجوز حفر دو حلقه چاه و همچنین تخصیص آب از محل سد دوستی برای این شهر توسط شرکت آب منطقه ای الزامی است.

معاون استاندار گفت: زمین محل احداث ایستگاه تقلیل فشار CGC به شرکت گاز استان تحویل شده است و این شرکت به عنوان دستگاه خدمت رسان باید هر چه سریعتر با ارایه یک برنامه زمان بندی شده، در خصوص اجرای این ایستگاه، خطوط تغذیه و ایستگاه های TBS اقدام کند.

تا سال۱۳۶۷، فقط سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان رضوی وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰مورد از آنها زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.