تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3129528
شناسه : 3129528
تاریخ :
تا اوایل مهرماه 1400؛ بهره برداری از دو واحد صنعتی تولید اکسیژن طبی در مشهد اقتصاد ایران: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: در موج پنجم کرونا یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه درمان، تامین کپسول اکسیژن است، لذا تامین اکسیژن مایع موردنیاز استان توسط واحد‌های تولیدی داخلی، در اولویت قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، مرتضی اشرفی در نشست با مدیر اکو نیوز خراسان رضوی  با اشاره به اینکه در گام نخست بیش از ۲۸۰تن اکسیژن مایع از دیگر استان‌ها تامین شد افزود: در کنار این اقدام، ظرفیت تولید اکسیژن مایع در استان را به روزی ۴۵تن افزایش دادیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تامین بیش از ۷۰۰عدد کپسول اکسیژن ۴۰لیتری با هزینه و مساعدت بخش خصوصی در استان و تحویل به دانشگاه‌های علوم پزشکی، گام دوم برای تامین اکسیژن بیمارستانها و مراکز درمانی برداشته شد.

اشرفی با بیان اینکه حذف بروکراسی‌های اداری و سرعت بخشیدن به فرایند صدور پروانه بهره برداری واحد‌های صنعتی برای تولید اکسیژن، از دیگر اقدامات در خراسان رضوی بود، اظهار داشت: سیزدهمین واحد صنعتی تولید اکسیژن با ظرفیت تولید روزانه ۲۰هزار لیتر با ایجاد اشتغال برای ۱۰نفر نیز به بهره برداری رسید؛ واحدی که مجوز‌های بهره برداری آن در کمتر از ۱۵روز صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین اعلام کرد: تا اوایل مهرماه دو واحد صنعتی تولید اکسیژن طبی نیز در مشهد به بهره برداری خواهد رسید.