تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3129453
شناسه : 3129453
تاریخ :
استاندار اردبیل : گردشگری در جنوب استان اردبیل متحول می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با احداث محور کلور – درام از سمت شهرستان خلخال صنعت گردشگری در جنوب استان اردبیل متحول خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اکبر بهنام‌جو  در مراسم آغاز احداث قطعه اول محور کلور – درام در خلخال اظهار کرد: از سمت خلخال و به طول ۱۷ کیلومتر با انتخاب پیمانکاری توانمند و بومی اجرای این پروژه آغاز شده و در گام اول بانک عامل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه تأمین می‌کند تا از محل فاینانس ماده ۵۶ اجرای این محور ارتباطی سرعت بگیرد.

وی با بیان اینکه از طریق سازمان برنامه و بودجه مجوز ماده ۵۶ دریافت شده و تلاش اداره کل راه و شهرسازی در تحقق اهداف توسعه راه‌ها شکل اجرایی و عملیاتی به خود گرفته است، تصریح کرد: قرار است در مدت دو سال این پروژه به سرانجام برسد تا زمینه تردد ایمن هموطنان در جنوب استان فراهم آید.

استاندار اردبیل گفت: قطعه دوم این پروژه نیز با همکاری جهاد نصر زنجان در حال اجراست که با اتمام ۲۵ کیلومتر این محور سال آینده با آسفالت‌ریزی به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

بهنام‌جو مزایای اجرای این طرح زیربنایی را در توسعه و تقویت صنعت گردشگری یادآور شد و افزود: با توجه به وجود آبگرم در این مسیر تلاش می‌شود تا با سرمایه‌گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی گردشگران بیشماری به این منطقه وارد شوند تا امکان توسعه گردشگری و صنایع مرتبط نیز در این منطقه فراهم آید.

در این مراسم امام جمعه شهرستان خلخال نیز با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی استاندار و مدیران در تکمیل محور کلور – درام خاطر نشان کرد: قطعه اول و دوم این پروژه با سرعت اجرایی خواهد شد تا زمینه تردد هموطنان در این مسیر با سهولت خاص انجام شود.

حجت‌الاسلام اسدی اضافه کرد: محور کوهستانی کلور – درام ویژگی‌های خاصی را دارد که با تلاش کارشناسان و متخصصان فنی انتظار می‌رود با کیفیت مناسب این محور ارتباطی تکمیل شده و امکان توسعه همه‌جانبه شهرستان فراهم آید.