تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3129082
شناسه : 3129082
تاریخ :
مقایسه کارآمدی یک واکسن کره ای با آسترازنکا اقتصاد ایران: قرار است در مرحله سوم آزمایش بالینی یک واکسن کره ای کارآمدی آن با محصول شرکت آسترازنکا مقایسه می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل رویترز، شرکت کره‌ای «اس کی بیوساینس» (SK Bioscience) و «جی اس کی» (GSK) انگلیس اعلام کردند آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ آنها در مقایسه با واکسن تأیید شده آسترازنکا انجام می‌شود. این دومین آزمایش بالینی در جهان است که یک واکسن آزمایشی با آسترازنکا مقایسه می‌شود.

در این فرایند واکسن آسترازنکا به عنوان پلاسیبو استفاده می‌شود. آزمایش بالینی مذکور با حضور ۴ هزار داوطلب در سراسر جهان انجام خواهد شد. پس از انتشار نتایج مثبت آزمایش‌های اولیه و اجازه دولت کره جنوبی واکسن آزمایشی شرکت کره‌ای به نام GBP۵۱۰، با واکسن بوستر «جی اس کی» ترکیب وآزمایش می‌شود.

هر چند واکسن‌های دیگر در این کشور تأیید شده‌اند، اما فرایند واکسیناسیون کره جنوبی به دلیل کمبود واکسن و تأخیر در ارسال محموله‌ها در بحبوحه موج چهارم کووید ۱۹ با اختلال روبرو شده است. موفقیت واکسن ساخت کره جنوبی، اتکای این کشور به واکسن‌های غربی را کاهش می‌دهد.

توماس برویر یکی از مدیران شرکت «جی اس کی» در این باره می‌گوید: در حالی که در بسیاری از کشورها پیشرفت فرایند واکسیناسیون قابل توجه بوده است، اما همچنان به واکسن‌های کووید ۱۹ معتبر و قابل دسترس نیاز است تا از مردم جهان در مقابل بیماری محافظت شود.

واکسن کره‌ای انگلیسی، در صورت تأیید از طریق طرح کواکس سازمان جهانی بهداشت در سراسر جهان توزیع خواهد شد.

در برخی کشورها که واکسن به طور گسترده مهیا است، به دلایل اخلاقی نمی‌توان به افراد واکسن پلاسیبو تزریق کرد. در همین راستا شرکت والنوا فرانسه نیز مشغول اجرای آخرین مرحله آزمایش بالینی یک واکسن در مقایسه با واکسن آسترازنکا است.