تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3126063
شناسه : 3126063
تاریخ :
نماز جمعه اراده الهی برای به عزت رساندن مسلمانان در جهان است اقتصاد ایران: قزوین - قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نماز جمعه را نماز جمعه اراده الهی برای به عزت رساندن مسلمانان در جهان دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علی نوری ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار شد اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) نشان داد که عزت آنقدر مهم است که جا دارد برای آن انسان کشته شود و به شهادت برسد.

وی با بیان اینکه عزت در حوزه فردی و اجتماعی حائز اهمیت است، تصریح کرد: عزت فردی با تقوا و اطاعت از خدای متعال محقق می‌شود.

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: دست یابی به عزت با تقوا و اطاعت از خدای متعال محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: تقابل دنیای غرب با اسلام در همین است که آنها خروج انسان از دایره عبودیت را می‌پسندند و در نهایت اخلاق و معنویت به نابودی کشیده می‌شود.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: اصلی ترین اصل عزتمندی جامعه، عزتمندی افراد است و با تربیت فرد عزتمند، جامعه به عزت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل دیگر عزتمندی جامعه، اجتماع است و وقتی مردم با یکدیگر متحد می‌شوند، به عزت دست می‌یابند و انقلاب اسلامی ثمره حضور جمعی مردم است.

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین عامل عزتمندی جامعه، ولی جامعه است و وقتی امام در محور جامعه قرار می‌گیرد، دومین عامل عزتمندی می‌شود و وقتی حول ولی قرار می‌گیریم، سرافراز می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه به عنوان اجتماع مؤمنان بر محور امام، از عوامل عزت بخش جامعه دینی است بیان کرد: نماز جمعه اراده الهی برای به عزت رساندن مسلمانان در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: امروز غریب به ۹۰۰ نقطه کشور از پایگاه نماز جمعه برخوردار است و نهاد امامت جمعه به همت نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه، رتبه نخست رعایت دستورالعمل‌ها را در کشور داشته است.

وی افزود: ضمن اینکه تمام همکاری‌ها را با وزارت بهداشت داشتیم، شاید اقامه نماز در روز جمعه نداشتیم اما در امر مواسات فعالیت‌های چشم گیری انجام شد و استان قزوین نیز فعالیت‌های چشم گیری در امر مواسات داشت که از نماینده ولی فقیه در استان قزوین قدردانی می‌کنیم.