تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3120549
شناسه : 3120549
تاریخ :
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: تامین ۱۱۰ تُن اکسیژن مایع مورد نیاز خراسان رضوی اقتصاد ایران: مشهد-۱۱۰ تُن اکسیژن مایع مورد نیاز واحد‌های تولیدی اکسیژن طبی خراسان رضوی از سایر استان‌ها تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای مهار موج پنجم بیماری کووید ۱۹ تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اقتصادی استان در اختیار قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا قرار گرفته  است و تمامی بانک‌ها و بخش‌های اقتصادی در این زمینه بسیج شده اند.

مرتضی اشرفی افزود:با توجه به اینکه در موج پنجم کرونا یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه درمان تامین کپسول اکسیژن است، تامین اکسیژن مایع مورد نیاز استان از طریق واحد‌های تولیدی داخلی در اولویت قرار گرفت.

اشرفی گفت: از ۱۴ واحد تولید اکسیژن طبی خراسان رضوی تنها چهار واحد در مشهد استقرار دارند که تلاش شد کمبود کپسول اکسیژن شهر مشهد از ظرفیت واحد‌های شهرستانی جبران شود.

وی ادامه داد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی، برنامه ریزی لازم برای فعال سازی و ایجاد واحد‌های جدید تولید اکسیژن طبی در مشهد طی مدت زمان کوتاه در دست اقدام است که این موضوع توان تولید و پاسخگویی نیاز استان را افزایش چشمگیری خواهد داد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با مساعدت فعالان بخش صنعت استان، بیش از ۷۰۰ عدد کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری نیز خریداری و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار گرفته است.

اشرفی با قدردانی از مشارکت فعالان بخش خصوصی یادآور شد: تامین ۱۳۰ هزار بطری آب آشامیدنی با توجه به اعلام نیاز بیمارستان‌ها و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدامات انجام شده برای کمک به بیماران کرونایی به شمار می‌رود.

رییس کمیته ساماندهی اقتصادی و پشتیبانی خدمات درمانی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مبارزه با کرونا در خراسان رضوی گفت: یکی از مسائل موجود در مراکز درمانی و واکسیناسیون، ازدحام جمعیت بود که به منظور ایجاد نظم در این مراکز، ۶۳ دستگاه نوبت دهی از بانک‌های استان تامین و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت که خوشبختانه انضباط نسبی را در این مراکز ایجاد کرد.

از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در شرایط نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.