تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3117449
شناسه : 3117449
تاریخ :
آموزش طراحی داخلی+عکس اقتصاد ایران: آموزش طراحی داخلی به طور کلی علمی گسترده و جامع می باشد که شامل زیر مجموعه های بسیاری است و هر کدام از این زیر مجموعه ها گستردگی بسیار زیادی را دارا می باشد. پس اگر شما علاقه مند به کسب دانش بیشتری در زمینه طراحی داخلی و اصول چیدمان فضای اداری و یا منزل می باشید به شما پیشنهاد میکنیم که به خواندن این مطلب بسنده نکنید زیرا که هر کدام از عناوین طراحی فضای داخلی و اصول چیدمان دارای گستردگی بسیار زیادی می باشد که حجم آن در قالب یک مقاله گنجانده نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،آموزش طراحی داخلی به طور کلی علمی گسترده و جامع می باشد که شامل زیر مجموعه های بسیاری است و هر کدام از این زیر مجموعه ها گستردگی بسیار زیادی را دارا می باشد. پس اگر شما علاقه مند به کسب دانش بیشتری در زمینه طراحی داخلی و اصول چیدمان فضای اداری و یا منزل می باشید به شما پیشنهاد میکنیم که به خواندن این مطلب بسنده نکنید زیرا که هر کدام از عناوین طراحی فضای داخلی و اصول چیدمان دارای گستردگی بسیار زیادی می باشد که حجم آن در قالب یک مقاله گنجانده نخواهد شد.

نکات مرتبط به آموزش طراحی داخلی

قبل از شروع این مبحث توجه داشته باشید که در یک مقاله نمیتوان تمامی جزئیات و یا عناوین آموزش طراحی داخلی را بیان نمود و ما صرفا در این مقاله به بیان اصول کلیدی و کاربردی طراحی داخلی میپردازیم, هر چند که هر کدام از این عناوین توانایی بحث در یک مقاله جداگانه را دارا می باشد.

آموزش طراحی داخلی علمی جامع می باشد که وسعت بسیار زیادی را در مطالب دارا است، به همین علت به هیچ عنوان نمیتوان تمامی اطلاعات آن را در قالب یک مطلب و یا یک مقاله توضیح داد ولی میتوان به نوعی اصولی ترین و مورد کاربرد ترین مفاهیم آن را مورد بررسی قرار داد و سپس تمامی آنها را در جایگاه خود دسته بندی کرد. تا با استفاده از آن به شناختی دقیق تر و بهتر از طراحی دکوراسیون داخلی برسیم و با استفاده از آن اقدام به طراحی داخلی و دیزاین بهتر و اصولی تر کنیم.

ما نیز در این مقاله تصمیم بر این داریم تا 6 مورد از اصولی ترین مفهوم های آموزش طراحی داخلی را در قالب یک مطلب مختصر و مفید به نظر شما همراهان عزیز برسانیم. پس با ما همراه باشید تا از این 6 اصل مهم طراحی داخلی که همگی در دوره طراحی داخلی بیان می شوند آگاهی پیدا کنید و در صورت الزام از هر کدام از آنها در طراحی فضای داخلی خود استفاده نمایید.

عناوین 6 اصل مهم طراحی داخلی به شرح زیر می باشد.

1 - تاکید

2 - تضاد

3 - تکرار

4 - تعادل

5 - مقیاس و تناسب

6 - هماهنگی

6 اصل مهم در آموزش طراحی داخلی را بشناسیم.

1 - تاکید

تاکید یکی از مهمترین ویژگی های آموزش طراحی داخلی می باشد که با استفاده از آن میتوان کل طراحی فضای مد نظر شما را به طرز مثبتی ارتقاء داد، چرا که با رعایت اصول و استفاده ماهرانه از تاکید در دکوراسیون داخلی شما قادر به این خواهید بود که جذابیت دیداری فضای مورد استفاده خود را افزایش دهید. تاکید در دنیای گسترده طراحی داخلی به عنوان نقطه کانونی نیز شناخته شده می باشد.

به عنوان مثال زمانی که شما هنگام طراحی فضای نشیمن خود از یک عدد شومینه و یک عدد آینه استفاده کنید و مبلمان منزل خود را در حول آن قرار دهید در این حالت آن شومینه و آینه به عنوان نقطه کانونی ای در طراحی محیط نشیمن شما عمل میکند و یا اگر در فضای نشیمن به جای شومینه و آینه ای که استفاده کردیم از تلوزیون برای گردهمایی محیط استفاده کنید تلوزیون به عنوان نقطه تاکید فضای شما محسوب می شود.

2- تضاد

تضاد در دوره طراحی و دکوراسیون داخلی به صورت اختصاصی در نوع فرم , جنس , رنگ اشیاء , بافت و اندازه اجسام با یکدیگر خلاصه میشود, به راحتی هر چه تمام تر میتوان با ایجاد کوچکترین تضاد در طراحی فضای داخلی تفاوت های مثال زدنی را به عرصه اجرا در آورد.

در واقع تضاد باعث کمتر شدن یکنواختی بیش از حد در دکوراسیون داخلی می شود و در عوض به محیط شما جذابیت و روح دو چندانی اعطا میکند, به عنوان مثال زمانی که شما در طراحی قفسه کتابخانه خود از آیتم های دکوری متفاوتی بهره میبرید و یا برای چیدمان کتاب های خود در کتابخانه از روشی متفاوت برای کل کتابخانه استفاده میکنید و یا با استفاده از نورپردازی متفاوت تری در میزان شدت نور , رنگ و یا زوایای متفاوتی در نور در بین قفسه ها استفاده کنید شما توانسته اید تضادی بسیار زیبا در کتابخانه خود خلق نمایید.

3 - تکرار

به احتمال زیاد در طراحی داخلی مبحث تکرار و یا ریتم زیاد به گوش شما خورده است, در طراحی دکوراسیون داخلی تکرار میتواند در تمامی ویژگی ها از جمله اندازه , بافت , متریال , رنگ , طرح و شکل اجسام و به صورت اصولی در تمامی المان های معماری در فضای داخلی صورت بگیرد.

در واقع در آموزش طراحی داخلی این تکرار است که باعث اتصال ویژگی های مشابه در اجسام مختلف با یکدیگر میشود که نتیجه آن انسجام و یکپارچگی کلی طرح در دکوراسیون داخلی میشود شما با تکرار در چیدمان چندین تابلو کوچک و یا بزرگتر در مجاورت یکدیگر در فضای نشیمن و یا پذیرایی خود توانایی این را دارا می باشید که در فضای خود ریتمی بسیار موزون ایجاد کنید.

کلاس طراحی داخلی

4 - تعادل

تعادل اصطلاحا به ایجاد توازن و یکنواخت کردن توزیع وزن دیداری فضا از اجسام , رنگ ها , بافت ها و متریال ها می باشد که در انتها باعث ایجاد کردن حس پایدار بودن و ثبات در فضا میگردد, همواره باید تلاش کنیم تا جایی که ممکن است با استفاده از مبلمان و اکسسوری های موجود در فضای خود به یکنواختی و تعادل زیادی برسیم تا به این صورت بتوانیم فضایی متعادل و همگون برای زندگی خود ایجاد نماییم.

البته تعادل مد نظر ما هرگز به این معنا نیست که پای خود را از کلیشه های رایج در طراحی فراتر بگذارید و فضای خود را کاملا متقارن طراحی نمایید. تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی به هیچ عنوان به این معنا نیست که فضا کاملا متقارن باشد بلکه به آن معناست که وزن المان های طراحی فضای داخلی به صورت کاملا متعادل در تمای فضای مد نظر توزیع شده و گسترانیده شود. به طوری که به هیچ عنوان یک سمت از فضای داخلی ما وزن سنگین تری از قسمت دیگر فضای داخلی ما نداشته باشد.

به عنوان مثال هنگام طراحی فضای داخلی نشیمن منزل شما هنگامی که آباژوری را بر روی میز عسلی در یک سمت از کاناپه قرار داده اید میتوانید با استفاده از یک یا چند تابلوی کوچک از عکس های اعضای خانواده خود بر روی میز عسلی دیگری در سمت دیگر کاناپه تعادل بصری بین تابلو ها و آباژور در فضای نشیمن شما به صورت کاملا یکنواخت تقسیم گردد.

5 - مقیاس و تناسب

در معماری و به صورت کلی طراحی دکوراسیون داخلی منزل و یا ادارات فاکتوری به نام مقیاس و تناسب بایستی حتما رعایت گردد, در واقع به تناسب اندازه اجسام با یکدیگر مقیاس میگویند.

برای مثال هنگامی که شما از چند گلدان مشابه در مقیاس های کوچک , متوسط و بزرگ در قفسه کتابخانه خود در مجاورت یکدیگر بهره مند میشوید شما در این جا از فاکتوری بسیار مهم و پر کاربرد به نام مقیاس استفاده نموده اید که در این مثال به صورت کاملا همزمان از فاکتور دیگری به نام تکرار نیز بهرمند شده اید اما هنگامی که نگاهی کلی به تمامی قسمت های قفسه کتابخانه خود می اندازید و آن را مورد بررسی قرار میدهید بایستی تمامی آیتم ها و نیز این گلدان هایی که استفاده کرده اید در نسبت و تناسب دقیق و متناسب با فضای قفسه کتابخانه شما قرار گیرند, به صورتی که به هیچ عنوان شاهد ناهمگونی و تراز نبودن اندازه و تناسبات در کل فضا نباشید.

6 - هماهنگی

هنگامی که هماهنگی کاملی بین تمامی آیتم های فضا از جمله المان های معماری , اکسسوار ها , تزیینات , چیدمان و جزئیات کوچک و غیره برقرار باشد به تعریف دیگر همه این عوامل مورد استفاده در چیدمان داخلی یک فضای مورد نظر دارای نقاط اشتراکی در رنگ , شکل , متریال , مقیاس , اندازه باشند و یا زمانی که شما توانسته باشید از مجموعه فاکتور ها و عوامل بصری در فضای مورد نظر برای طراحی چیدمان داخلی خود بهره مند گردید که تمامی آنها باعث ایجاد همگونی زیبای بصری در کنار یکدیگر شده باشند در اینجا شما فاکتور مهمی به نام هماهنگی را رعایت کرده اید که این امر باعث زیبایی دو چندان محیط شما خواهد شد.

به عنوان مثال اگر شما هنگام طراحی فضای نشیمن خود از پرده ای برای پنجره خود استفاده کرده اید که نقش زیگزاگ را دارد بایستی به صورت خلاقانه ای این نقش را بر روی یکی از المان های طراحی داخلی مانند پارچه مبلمان , کوسن ها , فرشی که بر روی زمین می اندازید و یا کاغذ دیواری که برای محیط نشیمن خود استفاده کرده اید نیز رعایت نمایید تا بتوانید در مجموع به هماهنگی کلی در فضای نشیمن خود دست پیدا کنید.

نتیجه گیری 6 اصل مهم آموزش طراحی داخلی

حالا که با 6 اصل مهم در طراحی داخلی آشنا شده اید توانایی آن را دارا هستید که با کمک گرفتن از هر یک از این اصول فضای داخلی منزل خود را مورد تحول قرار دهید. تمامی مباحثی که در این مطلب بیان کردیم تعریفی بسیار کلی بوده است زیرا که به دلیل گستردگی بیش از حد هر یک از این عناوین توانایی این را دارا هستیم که ساعت ها مطلب و مثال برای هر یک از این عنوان ها بیان کنیم که به طور قطع آموزش طراحی داخلی توانایی گنجانده شدن در قالب یک مطلب را ندارد اما شما همراه گرامی اگر به کمک در زمینه طراحی داخلی نیازمند هستید میتوانید از دوره طراحی داخلی ما استفاده کنید و در کلاس طراحی داخلی طرحستان شرکت نمایید.