تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3108758
شناسه : 3108758
تاریخ :
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان: خبرنگاران تهدید و تحریم دشمنان را بی اثر می کنند اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در ایام تحریم و تهدیدهای سنگین علیه کشور نقش خبرنگاران بی نظیر بود و توانستند صبر و روحیه مردم را بالا برده و تهدیدات را بی اثر کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ،حجت الاسلام عباسعلی گرزین به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: رسالت خبرنگاری یک رسالت شرافتمندانه انسانی بوده که روشنگری و تبیین و هوشیاری جزو این رسالت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در حقیقت انبیا و اولیای خداوند اگر به درستی تبیین شود، خبرنگار بوده و اخبار الهی را برای مردم نقل می کردند و سعی می کردند آن را به درستی تحلیل کنند.

وی بیان کرد: رسالت خبرنگاری همیشه مورد نیاز بشریت است و نقش تعیین کننده و مهمی در هدایت افکار عمومی جامعه دارد که متاسفانه برخی از آن سوءاستفاده و برخی حسن استفاده را می کنند.

گرزین گفت: رسالت خبرنگاری زینبی است و اخبار و حقایق کربلا و عاشورا که حضرت زینب (ع) امام سجاد (ع) به دنیا مخابره کردند، باعث ماندگاری کربلا و تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در طول تاریخ شد که محصول آن هم اکنون تشکیل انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: انتقال یک خبر و واقعه به شکل صحیح می‌تواند تاثیرات شگرفی را به جای بگذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان توضیح داد: برخی از اخبار همان ایام و برخی هم در دراز مدت تاثیر خود را می گذارد.

گرزین افزود: نوع واگویی و نقل درست و برداشت‌های هدایت گرانه حضرت زینب (س) به جامعه منتقل و سبب شد در همان ایام کوتاه فضای جامعه علیه یزید برگردد که این نشانه تاثیر و قدرت نقش خبرنگاری است.

وی تصریح کرد: هم اکنون که سیستم های امنیتی جاسوسی دنیا برنامه‌ریزی خود را بر این امر گذاشتند که افکار عمومی جامعه را به سمت خود هدایت کنند و برای فروپاشی نظام برنامه‌ریزی می‌کنند یکی از ابزارهای مقابله با آنها خبرنگاران هستند که می توانند با تزریق امید به جامعه جلوی آنها بایستند.

گرزین اضافه کرد: خبرنگاران در دهه ۴۰ روایت های درستی از دفاع مقدس بازتاب داده و تأثیر زیادی در حماسی کردن جامعه داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: بعد از آن هم در ایام تحریم و تهدیدهای سنگین علیه کشور نقش خبرنگاران بی نظیر بود و توانستند صبر و روحیه مردم را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه نقش خبرنگاران در مبارزه با فساد هم قابل ملاحظه است، خاطرنشان کرد: حسن استفاده از این شغل به بهبود اوضاع اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و غیره جامعه کمک می کند.