تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3104459
شناسه : 3104459
تاریخ :
رئیس مجلس: مقاومت فلسطینیان باعث عزت مسلمانان شد اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: مقاومت مردم فلسطین در جنگ ۱۲ روزه باعث عزت مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و در دیدار با اسماعیل هنیه به پیروزی‌های چشمگیر ملت فلسطین در جنگ سیف القدس که در پایان ماه رمضان با رژیم اشغالگر قدس اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: پیروزی ملت فلسطین و مجاهدین مقاومت در مبارزه با دشمن تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی را به شما تبریک می‌گویم. جمهوری اسلامی ایران بر تعهد خود تا آزادی سرزمین‌های اشغالی استوار است و موضوعاتی همچون عادی سازی و شناسایی صهیونیست‌ها تاثیری بر عزم ما نخواهد داشت.

قالیباف تصریح کرد: صهیونیست‌ها همواره به کمتر از تجزیه کشور‌های اسلامی و تفرقه بین مسلمانان رضایت نمی‌دهند، اما مقاومت ملت فلسطین نقش مهمی در شکست توطئه‌های صهیونیست‌ها دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: آنچه در مناطق اشغالی و غزه اتفاق افتاد، باعث زنده شدن روحیه سلحشوری، مقاومت و مبارزه برای پایان دادن به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر سرزمین‌های اشغالی، قدس و مسجدالاقصی است.

اسماعیل هنیه نیز با قدردانی از مواضع موثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین در شرایط مختلف گفت: رهبری، مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، حامی همیشگی ملت فلسطین و محور مقاومت هستند.

وی خاطر نشان کرد: ملت فلسطین در جنگ سیف القدس نشان داد که تنها راه برای احقاق حق ملت فلسطین و امت اسلامی خط مقاومت و مبارزه با رژیم اشغالگرقدس است و این مسیر را با قدرت و اطمینان ادامه خواهد داد.

اسماعیل هنیه تأکید کرد: ملت فلسطین مصمم به مبارزه برای بازپس گیری سرزمین¬های اشغالی است و هرگز از عزم و اراده مقاومت در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس تا آزادی کاسته نخواهد شد.