تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3095709
شناسه : 3095709
تاریخ :
رئیس جمهور: تحریم‌ها مانع افتتاح قطار سریع‌السیر در کشور شد اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور گفت: یکی از کارهایی که می‌خواستم در دولت انجام دهم اما نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود و اگر تحریم نبود، قطعا این پروژه افتتاح می‌شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آئین بهره‌برداری از چند طرح بزرگ ریلی و آزادراهی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: تصور نمی‌کردم که هر هفته افتتاح داشته باشیم و خوشحالم که توانستیم این کار را انجام دادیم.

وی بیان کرد: مردم ما سه سال و نیم درگیر جنگ اقتصادی بودند و این اواخر هم کرونا و خشکسالی مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرد، اما زمانی که مردم می‌بینند این پروژه‌های عظیم به دست جوانان خودمان افتتاح می‌شود، احساس خرسندی می‌کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جاده شمال برای ما بسیار مهم بود و از همان ابتدای دولت ساعت‌ها بحث کردیم تا این پروژه مجدداً عملیاتی و اجرا شود. در سال ۹۸ قطعه اول آن افتتاح شد و این کار را دنبال کردیم.

روحانی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که با مقام معظم رهبری در اولین دیدارهای خود در دولت داشتیم، درباره ریل بحث کردیم چرا که ریل یک وسیله ارتباطی بسیار مهم و ارزان قیمت است. یکی از کارهایی که می‌خواستم در دولت انجام دهم اما نشد، ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود و اگر تحریم نبود، قطعاً این پروژه افتتاح می‌شد.