تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3078066
شناسه : 3078066
تاریخ :
نیکلاس مادورو: دولت ونزوئلا آماده گفتگو با شورشیان است اقتصاد ایران: رئیس جمهور ونزوئلا از آمادگی مشروط کاراکاس برای برگزاری دور دیگر گفتگوها با مخالفان دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که چنانچه شروط خاصی محقق شود، دولت این کشور مایل است دور دیگری از گفتگوها را با گروه های مخالف و شورشی برگزار کند.

مادورو اضافه کرد که دولت ونزوئلا سه شرط را جهت این کار ارائه کرده است: اولین شرط این است که آمریکا و اتحادیه اروپا باید تحریم ها را لغو کنند. دومین شرط این است که مقامات کشور (ونزوئلا) باید به عنوان افراد قانونی و مشروع از سوی همه طرف ها به رسمیت شناخته شوند و سومین شرط هم اینکه همه طرف ها باید هر گونه طرح و برنامه خلاف قانون و کودتا را کنار بگذارند.

وی همچنین با اشاره به تلاش هیئت نروژی که برای تقویت گفتگوها به مکزیک آمده است گفت: ونزوئلا نیز موافقت خود را در این زمینه (در صورت تحقق سه شرط) اعلام می کند.

 ونزوئلا در ژانویه ۲۰۱۹ وارد بحران سیاسی شد. در آن زمان «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان این کشور که از حمایت واشنگتن و اتحادیه اروپا برخوردار است، خود را رئیس جمهور موقت خواند و خواستار سرنگونی مادورو که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده بود، از مسند قدرت شد.

آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ همه توان خود را برای سرنگونی دولت قانونی مادورو به کار گرفت و با حمایت از رهبران مخالف و رئیس جمهور خواندن او تحریم های سنگینی را علیه کاراکاس به اجرا گذاشت اما این اقدامات واشنگتن راه به جایی نبرد.

این در حالی است که دولت جدید واشنگتن نیز در دنباله روی از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور تلقی می کند.