به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد راستاد در نشست شورای معاونان این سازمان در یکی از بنادر دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: به نظر میرسد به جای کشاندن آب به ساحل، با توجه به مشخص نبودن رفتار تراز آب در دریاچه ارومیه، ایجاد پل دسترسی، راهکار مناسبتری است چرا که تبعات زیست محیطی کمتری دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشینه حضور سازمان بنادر در بنادر شرفخانه و گلمانخانه از قبل از سال ۱۳۴۱ شمسی، اظهار کرد: ضرورت دارد سازمان بنادر به سهم خود به سمت احیای فعالیتهای دریایی بنادر یاد شده اقدام کند و امید را به خانوادهها برگرداند.
راستاد افزود: علیرغم اینکه یک مقطع زمانی در این دریاچه، فعالیت جابهجایی بار و مسافر انجام میشد، اما در شرایط کنونی با توجه به مختصات فعلی آب دریای ارومیه ایجاد پل دسترسی و احیای گردشگری دریایی کار بزرگی است.
وی با اشاره طرح مطالعات بندر ارومیه و ضرورت برنامهریزی در این خصوص، گفت: ساخت شناور مناسب تفریحی در این دریاچه، توسط معاونت دریایی در دست بررسی است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در صورت ایجاد پل دسترسی و اجرای طرح مطالعاتی بندر ارومیه، این سازمان تسهیلات ویژه برای ساخت شناور در اختیار سرمایهگذاران داخلی قرار میدهد.