تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3070002
شناسه : 3070002
تاریخ :
انتخاب پرچمداران کاروان ایران در پارالمپیک توکیو اقتصاد ایران: زهرا نعمتی و نورمحمد آرخی به عنوان پرچمداران کاروان سردار دلها، اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، انتخاب شدند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، براساس درخواست کمیته برگزاری بازی‌های توکیو ۲۰۲۰، همه کشور‌های شرکت کننده می‌بایست یک خانم و یک آقا به عنوان پرچمدار کاروان معرفی کنند، بر این اساس در برگزاری یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه هیئت رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و پس از قرعه کشی میان گزینه‌های مورد نظر، در نهایت زهرا نعمتی، ملی پوش تیم تیراندازی با کمان و نورمحمد آرخی، ملی پوش تیم دو و میدانی نابینایان و کم بینایان، به عنوان پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ معرفی شدند.
در بخش بانوان زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و الناز دارابیان و در بخش آقایان داود علیپوریان، نورمحمد آرخی و روح الله رستمی داوطلب بودند که پس از انجام قرعه کشی، در نهایت نعمتی و آرخی انتخاب شدند.
کاروان پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ با عنوان "سردار دلها" حضور می‌یابد و تاکنون حضور ۶۲ ورزشکار از کشورمان در این رویداد قطعی شده است.

پیش از این زهرا نعمتی در المپیک ۲۰۱۶ ریو با عنوان پرچمدار کشورمان حضور داشت.