تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3065743
شناسه : 3065743
تاریخ :
نامه نگاری رهبران دو کره برای برگزاری نشست مشترک اقتصاد ایران: خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی پیش از نشست مقامات واشنگتن- سئول در ماه مه با یکدیگر نامه نگاری کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،خبرگزاری رویترز روز جمعه در گزارشی از نامه نگاری میان «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خبر داد.

در این گزارش آمده است که مون در این نامه که پیش از دیدارش با «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده برای رهبر کره شمالی ارسال کرده بود، به بررسی چشم اندازهای برگزاری یک نشست با حضور «کیم جونگ اون» پرداخته بود.

این در حالی است که رهبر کره شمالی روز گذشته (پنج شنبه) وعده داد روابط کشورش با چین را به نقطه راهبردی ارتقاء دهد.

رهبر کره شمالی در یک پیام تبریک به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس حزب حاکم چین به «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور گفت: «علیرغم وضعیت پیچیده بین‌المللی، دو حزب و دو کشور، پیشرفت خود به سمت آینده‌ای روشن‌تر را سرعت بخشیده و دشواری‌ها را پشت سر می‌گذارند».

وی در این باره افزود: «نیروهای متخاصم به‌صورت فزاینده‌ای در اتهام زنی‌های شرورانه و فشار همه جانبه بر چین دخیل شده‌اند؛ اما آنها هرگز نمی‌توانند پیشرفت کنونی مردم چین را متوقف کنند».

از سوی دیگر، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی سه‌شنبه گذشته (۲۲ ژوئن / ‏‬ اول تیرماه) چشم‌انداز از سرگیری زودهنگام دیپلماسی با ایالات متحده را رد کرد و گفت که انتظارات آمریکا از مذاکرات، «آن‌ها را به ناامیدی بیشتری فرو خواهد برد».

خانم کیم این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اظهارات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر اینکه این کشور هم باید برای گفتگو و هم برای رویارویی آماده باشد، «سیگنال‌های قابل توجه» توصیف کرده بود.

طبق گزارش آژانس مرکزی خبری کره، کیم یو جونگ تأکید کرد «به نظر می‌رسد ایالات متحده آمریکا احتمالاً شرایط را به گونه‌ای تفسیر می‌کند که برایش دلگرم‌کننده باشد».

وی افزود: «داشتن انتظارات بیهوده آمریکایی‌ها را ناامیدتر خواهد کرد».