تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3060707
شناسه : 3060707
تاریخ :
فرماندار کوهدشت: عدم تامین آب مهمترین مانع احداث پتروشیمی کوهدشت اقتصاد ایران: لرستان-فرماندار کوهدشت گفت: مهمترین مانع احداث پتروشیمی کوهدشت موضوع تامین آب این طرح بوده و آمادگی داریم که با ورود سرمایه گذار طرح را در مکان های جدیدی در این شهرستان احداث کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مجتبی بیرانوند در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی کوهدشت، افزود: این طرح در گذشته در زمینی به مساحت 80 هکتار جانمایی شده و بخش خصوصی آمادگی خود را برای احداث آن اعلام کرده بود و زیرسازی و اقدامات اولیه این طرح نیز انجام شده بود.

 وی ادامه داد: مهمترین مشکل این مجموعه تامین آب مورد نیاز آن است به نحوی که نیاز بود  برای احداث این طرح 40 حلقه چاه حفاری شود و یا آب مورد نیاز انتقال یابد که هزینه های هنگفتی در بر داشت و به همین دلیل پیمانکار کار را رها کرده است.

فرماندار کوهدشت اظهار داشت: منطقه درب گنبد و دیگر نقاط کوهدشت آماده احداث پتروشیمی کوهدشت هستند و امیدواریم شاهد ورود سرمایه گذار جدیدی برای اجرای این طرح مهم باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به سد معشوره داشت و افزود: احداث سد معشوره یکی از مطالبات به‌حق مردم کوهدشت است.

بیرانوند گفت: این طرح اکنون دارای پیشرفت ۱۰ درصدی است و در مجموع ۸۵ میلیون مترمکعب از سد معشوره برای شهرستان کوهدشت تخصیص یافته است.