تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3056178
شناسه : 3056178
تاریخ :
برچسب هولوگرام چیست؛ پاسخ به 6 سوال متداول درباره هولوگرام+عکس اقتصاد ایران: احتمالا در هنگام خرید محصولاتی مانند گوشی های موبایل با برچسب هولوگرام بر روی گارانتی و یا جعبه مواجه شده اید. ممکن است برای شما درباره کاربرد هولوگرام پرسش هایی پیش آمده باشد. در این مقاله تصمیم داریم علاوه بر پاسخ دادن به سوال اساسی هولوگرام چیست به سوالات متداولی پاسخ بدهیم که ممکن است برای کاربران پیش آمده باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  احتمالا در هنگام خرید محصولاتی مانند گوشی های موبایل با برچسب هولوگرام بر روی گارانتی و یا جعبه مواجه شده اید. ممکن است برای شما درباره کاربرد هولوگرام پرسش هایی پیش آمده باشد. در این مقاله تصمیم داریم علاوه بر پاسخ دادن به سوال اساسی هولوگرام چیست به سوالات متداولی پاسخ بدهیم که ممکن است برای کاربران پیش آمده باشد.
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و مطمئن باشید حداقل جواب یکی از سوال های­تان که باعث شد روی این مقاله کلیک کنید را خواهید گرفت.
اول از همه به پرسش اصلی درباره هولوگرام پاسخ بدهیم:

برچسب هولوگرامی چیست؟

برچسب هولوگرام، تصویری سه بعدی است که با طراحی توسط دستگاه‎های لیزری به صورت برچسب در می‎آید و تصویری است که درون پلاستیک، شیشه یا فلز حبس شده است. این تصاویر سه بعدی، همان اشکال براق و متالیک با تصاویری مبهم درون خود هستند. المان های امنیتی هولوگرام شامل ریز نوشته ها، کد های ریاضی، پراش های نور لیزری و اختلاف دید تصاویر در کنار هم می باشد. تکثیر و جعل هولوگرام بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن است. چاپ هولوگرام برای محصول شما مانعی بزرگ و اساسی در برابر جاعلان و افراد کلاهبردار و سودجو قرار می دهند.

هولوگرام به حدی تامین کننده امنیت است که در واحد پول هر کشور، پاسپورت، اسناد حقوقی و گواهینامه رانندگی بین المللی به کار می رود.

اگر صاحب مشاغلی باشید که اصل بودن محصول شما و عدم جعل آن برایتان اهمیت بالایی داشته باشد چاپ برچسب هولوگرام برای شما مفید خواهد بود. ممکن است این پرسش مطرح بشود که چه محصولاتی به این تکنولوژی نیاز دارند.

 آیا محصول من به برچسب هولوگرام نیاز دارد؟

برچسب هولوگرام برای محصولاتی کاربرد دارد که اصل بودن آن ها و عدم وجود نسخه و نمونه تقلبی در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. مانند صنایع مواد شیمیایی، شوینده و سموم صنعتی و خانگی و دیگر نمونه ها که در زیر آمده است:

کالاهای گران قیمت و لوکس مثل ساعت ها و جواهرات
مصالح ساختمانی و کسب و کار های مرتبط
قطعات و لوازم یدکی ماشین،هواپیما
کالاهای ورزشی، اسباب بازی ها و صنایع مرتبط
لوازم برقی و الکترونیکی مانند تلفن های همراه مثل "داریا همراه" بزرگ ترین شرکت ضمانت سامسونگ که همراه با سیناپکینگ کار میکند.
برچسب های پوشاک و اکسسوری
مجوز های آموزشگاه های رسمی
برچسب های دارای کد روی ماشین ها
گواهینامه های بین المللی رانندگی
پوشاک و لوازم جانبی
بلیط های مخصوص مراسم های مختلف

چگونه می توانم برای برند خودم هولوگرام اختصاصی سفارش بدهم؟

شرکت های خدمات دهنده متعددی برای این کار وجود دارند. برای سفارش و چاپ هولوگرام و همچنین خرید هولوگرام، باید از انواع مختلف و کارکرد های متفاوت هر یک مطلع بود تا بتوان مناسب‌ ترین نوع هولوگرام را برای کارکرد موردنظر انتخاب کرد و با مشورت با کارشناسان شرکت مورد نظرتان طرحی انتخاب کنید و هولوگرام اختصاصی برای برند و محصولتان سفارش بدهید.

طبق نظر انجمن تولید کنندگان هولوگرام (IHMA) هولوگرام ها به دو دسته تصویر ثابت و تصویر تکرار شونده تقسیم می شوند. تصویر ثابت: در چنین طراحی‎هایی شاهد نقش بستن یک تصویر یا لوگوی ثابت روی تمامی هولوگرام‎ها هستیم. در این طراحی غالباً از یک طرح اختصاصی استفاده می‎شود و مشتریان عموماً از این طرح برای حفظ امنیت اسناد شرکتی خود بهره می‎گیرند.

تصویر تکرار شونده: این طرح درست مانند یک رول کاغذ دیواری است که تصویری در آن تکرار شده تا یک الگوی خاص پدید آورد. مزیت اصلی چنین طرح‎هایی این است که می توان به راحتی یک شکل خاص را از دل آن‎ها بیرون کشید و در نتیجه تنوع آنها بسیار زیاد خواهد بود. در چنین شرایطی هزینه‎های اولیه تولید تنها بر دوش یک مشتری نخواهد بود و بین چند سفارش سرشکن می‎شود تا برای کاربران و شرکت‎های نه چندان بزرگ مقرون ‎به ‎صرفه باشد.

فرق هولوگرام آماده، هولوگرام دو بعدی و هولوگرام سه بعدی چیست؟

هر یک از این دو گروه هایی که در پاسخ به پرسش بالا توضیح دادیم را می توان از لحاظ گرافیکی به دسته های متفاوتی تقسیم کرد:

دو بعدی: یک تصویر دو بعدی ثابت که با تغییر دادن موقعیت آن نسبت به منبع نور می‎توانیم شاهد تغییر رنگ آن باشیم. سه بعدی: با اضافه شدن بعد سوم لایه های موجود در طراحی عمق می‎یابند. دو بعدی سه بعدی: ترکیبی از یک تصویر ثابت دو بعدی و عمق سه بعدی رنگ های ثابت: امروزه می توان هولوگرام را به گونه‎ای طراحی کرد که برخی از رنگ‎های به کار رفته در آن با تغییر زاویه دید بیننده ثابت و بدون تغییر باقی بماند و برخی از رنگ‎ها تغییر کند. ماتریس نقطه‎ای: این نوع تا حد زیادی به دسته دو بعدی شباهت دارند با این تفاوت که جزئیات به کار رفته در طراحی آنها پیچیده ‌تر است و از آن میان می‎توان به ریز متن‎های میکروتکست   (micro text) اشاره داشت. تصاویر پنهان: این تصاویر تنها در زوایای خاصی قابل مشاهده می‎باشند، در نتیجه ابزاری هوشمندانه و بی‎نظیر برای تشخیص اصالت و اعتبار یک محصول به شمار می‎رود. ریز متن‎های میکرو نانو: می‎توان متن‎هایی با سایز 50 تا 150 میکرون را در دل ماتریس نقطه‎ای جا داد.

قیمت هولوگرام چقدر است؟

هولوگرام های عمومی، آماده یا ژنریک از دسته هولوگرام های ارزان قیمت هستند که عباراتی مانند original  روی آنها نقش بسته است. اگر در صنعتی هستید که فاکتور های امنیتی زیادی برای محصولات خود نیاز ندارید، میتوانید از این دسته هولوگرام های آماده استفاده کنید.

گران ترین مدل هولوگرام، مدل سه بعدی ست. هولوگرام های سه بعدی ترکیبی از عمق و رنگ های مختلف هستند که در زوایای مختلف تصاویر گوناگونی را ارائه میدهند. این هولوگرام ها از لحاظ فاکتور های امنیتی دارای بالاترین معیار ها هستند و اغلب برای گارانتی مدل های مختلف گوشی و محصولات با ارزش مورد استفاده قرار میگیرند.

همچنین سفارشی سازی طراحی و چاپ، قیمت هولوگرام را افزایش خواهد داد. از موارد دیگر موثر بر قیمت هولوگرام انتخاب هولوگرام های هات استمپ یا گرم به جای هولوگرام های لیبل یا سرد است چرا که دسته اول امنیت بیشتری ایجاد خواهند کرد.

برچسب هولوگرام گارانتی چیست و چه کاربردی دارد؟

هر خریدار، به اعتبار برچسب هولوگرام هر محصول توجه خواهد کرد تا دریابد که آیا محصول توسط سازنده گارانتی شده است یا خیر. خرید و فروش محصولات نمی توانند بدون گارانتی باشند و به همین دلیل نیاز به برچسب هولوگرام گارانتی بوجود می آید. اگر شما هر محصولی را بدون هولوگرام برچسب گارانتی خریداری کردید، به این معنی است که آن گارانتی جعل شده است یا تولید کننده محصول هیچ گارانتی را ارائه نداده است. همچنین این مدل هولوگرام از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است که هنگام کندن از روی محصول تکه تکه یا تخریب می شود و به هیچ عنوان قابل جعل نمی باشد .

آیا می توان برچسب پلمپ را به صورت هولوگرامی چاپ کرد؟

یکی از کاربرد های متنوع هولوگرام، استفاده از آن بعنوان برچسب های امنیتی مثل برچسب پلمپ است. هولوگرام دارای طرح های پیچیده و نوع چاپ خاصی است که به راحتی کپی نمیشود. به همین دلیل از هولوگرام نیز بعنوان برچسبی برای پلمپ و همچنین نشان دادن برند استفاده میشود.

بهترین مجتمع چاپی برای سفارش هولوگرام در ایران کدام شرکت است؟
شرکت صنایع بسته بندی سینا با مدیریت جناب مهندس احسانی، طی 22 سال گذشته با هدف ارائه خدمات بسته بندی باکیفیت تاسیس شد. شرکت چاپ و بسته بندی سینا با همراهی نیروی انسانی مجرب، بهره گیری از دستگاه های مجهز چاپ و پشتیبانی مشتریان در حال رشد و حرکت در این مسیر است. شرکت سینا با تولید محصولات متنوع با سرعت و نظم بالا و کیفیت عالی توانسته است جایگاه برتری در میان شرکت های چاپ و بسته بندی به دست بیاورد. سیناپکینگ متخصص در تولید و چاپ انواع هولوگرام امنیتی، لیبل، هارد باکس و دیگر موارد چاپی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سینا پکینگ به آدرس https://sinapacking.com مراجعه کنید یا با شماره تماس 5 رقمی 34278 تماس حاصل فرمایید.