تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3041852
شناسه : 3041852
تاریخ :
مطالبی راجع به قابلیت Intrusion Detection چیست اقتصاد ایران: این که قابلیت Intrusion Detection چیست؟؛ سوالیه که ذهن اکثر کاربران سیستم دوربین مدار بسته رو به خودش مشغول کرده. قابلیت Intrusion Detection در واقع قابلیتیه که به شما این اجازه رو میده تا منطقه ی ایمنی را ایجاد کنید

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به عبارتی این قابلیت برای مناطق حفاظت شده و امنیتی شدید، توصیه میشه. با استفاده از قابلیت Intrusion Detection میتونین منطقه ای رو برای دوربین مدار بسته ی هایک ویژن تعریف کنین. دوربین هایک ویژن هرگونه عبور و مرور افراد و یا تجهیزات رو شناسایی کرده و به شما گزارش میده. اگه میخواین با قابلیت قابلیت Intrusion Detection چیست؛ بیشتر آشنا بشین و نحوه ی تنظیمات اون رو یاد بگیرین؛ با ما همراه باشین. قیمت دوربین هایک ویژن در لینک قبل موجود میباشد.

    در ادامه ی این مقاله  نکاتی در خصوص این که قابلیت Intrusion Detection چیست؟، نحوه ی فعال سازی قابلیت Intrusion Detection، سوال قابلیت Intrusion Detection چیست؟ رو با چه کسانی مطرح کنیم؟ و  قابلیت Line Crossing و Intrusion Detection رو بررسی میکنیم.

قابلیت Intrusion Detection چیست

نکاتی در خصوص این که قابلیت Intrusion Detection چیست؟

    شما کاربران عزیز میتونین با استفاده از تنظیمات حساسیت (Sensitivity) میزان حساسیت سیستم رو تعریف کنین. تعریف حساسیت برای سیستم باعث میشه تا سیستم مدار بسته ی شما به محدوده ی اندازه ی خاصی از اجسام حساس بشه و آلارم بده. در این صورت از هشدارای بی مورد جلوگیری میشه. همچنین شما میتونین در قسمت Threshold مدت زمانی رو که باید بر حسب ثانیه از ورود جسم به منطقه بگذره تا هشدار سیستم فعال بشه؛ تعیین کنین. این زمان میتونه 0 تا 10 ثانیه باشه. اگه Threshold روی 0 تنظیم بشه؛ به محض ورود جسم به منطقه ی تعریف شده؛ هشدارا به صدا در میان.

    در قسمت تنظیمات حساسیت ممکنه مشکلاتی پیش بیاد. به این منظور شما میتونین نسبت فضای اشغال شده توسط جسم رو برای سیستم تعریف کنین. به طور مثال اگه شما Percentage رو 50 درصد تعریف کنین؛ هشدارها زمانی فعال میشن که جسم مورد نظر 50 درصد فضای مشخص شده رو اشغال شده. به طور کلی مقادیر کمتر حساسیت میزان حساسیت دوربین پایین آورده و مقادیر بیشتر، باعث حساسیت بیشتر سیستم میشه. اطلاعات هایک ویژن https://www.hikvision-plus.com/  در لینک قبل میباشد.

نحوه ی فعال سازی قابلیت Intrusion Detection:

    برای فعال سازی قابلیت Intrusion Detection، باید مراحل زیر رو به ترتیب انجام دهید و از امنیتی که سیستم برای محیط مورد نظرتون ایجاد میکنه؛ لذت ببرید.

  1. تکنولوژی Intrusion Detection یا تشخیص نفوذ از گروه آنالیز و تحلیل تصویر VCA هایک ویژنه. برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا اونو فعال کنین.
  2. پس از فعال کردن VCA، محوطه ی مورد نظرتون رو با استفاده از خطوط فرضی ترسیم کنین. این منطقه ی تعریف شده همون مرزیه که سیستم ورود و خروج اجسام و اشخاص رو تشخیص میده.
  3. حالا تنظیمات انجام شده رو ذخیره کنین. از همین لحظه سیستم هرگونه ورود غیر مجاز به منطقه رو شناسایی کرده و به شما هشدار میده. این هشدارا از طریق نرم افزار و آلارمایی که در اون وجود داره؛ اعمال میشه.

قابلیت Intrusion Detection چیست

سوال قابلیت Intrusion Detection چیست؟ رو با چه کسانی مطرح کنیم؟

    قابلیت Intrusion Detection چیست؟ سوالیه که شاید شما بخواین جوابای تخصصی تر دریافت کنین. گرچه ما در این مقاله تمام نکات مهم و قابل اهمیت رو در این رابطه براتون توضیح دادیم ولی با این حال شما رو برای دریافت پاسخهای تخصصی تر به وب سایت رسمی شرکت هایک ویژن و یا نمایندگیای این شرکت ارجاع میدیم. کارشناسان خبره و متخصص حوزه ی نظارت تصویری و امنیت، آماده ی پاسخگویی به سوالات شما هستن. همچنین شما میتونین با مراجعه به وب سایت اینترنتی hikvision-plus.com با کارشناسان مربوطه ارتباط بگیرید و پاسخ سوالاتون رو دریافت کنین. قیمت دستگاه NVR هایک ویژن در لینک قبل میباشد.

قابلیت Line Crossing و Intrusion Detection:

    قابلیت Line Crossing و Intrusion Detection دو ویژگی ای هستن که تقریبا مشابه هم هستن. یعنی هر دو ورود افراد ناشناس به منطقه رو شناسایی و گزارش میکنن. تنها تفاوت اونا در نحوه ی به کارگیری اونا با توجه به منطقه ایست که دوربین در اونجا نصب شده. به عبارتی اگه شما قصد دارین ورود افراد ناشناس به حیاط مدرسه، حیاط خونه، محوطه ی پالایشگاه (به طور کلی مناطقی که در فضای آزاد هستن و دوربین در ارتفاع تقریبا زیاد نصب میشه)، رو شناسایی کنین؛ بهتره از قابلیت Line Crossing یا عبور از خط بهره بگیرید. اگه از قابلیت Intrusion Detection استفاده کنین؛ تموم رفت و آمدای داخل محوطه رو به اشتباه تشخیص داده و هشدار بی مورد میده. در واقع قابلیت عبور از خط، عبور افراد از دیوار به داخل محوطه رو اعلام میکنه.

قابلیت Intrusion Detection چیست

    اگه از دوربین مدار بسته در فضای بسته ی ساختمون استفاده میکنین؛ با توجه به این که ارتفاع نصب دوربین تقریبا کم است؛ اجسام و سوژه ها تقریبا بزرگ دیده میشن. در واقع در این حالت استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ (Intrusion detection) بسیار کارآمد تر از قابلیت عبور از خط (Line Crossing) است. به این ترتیب از اشتباهات سیستم جلوگیری میشه و امنیت فضا و مکان مورد نظر به درستی تامین میشه. حالا میتونین با خیال راحت استراحت کنین و یا به انجام کارای دیگه تون برسید.

    در پایان از همراهی و توجهتون به این مقاله بینهایت سپاسگزار و متشکریم. امیدواریم تا با خوندن این مقاله تونسته باشین جواب سوال قابلیت Intrusion Detection چیست رو متجوه بشین.

 شاد و پیروز باشین

                        ایام به کام