تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3041807
شناسه : 3041807
تاریخ :
راهکارهای رئیسی برای مدیریت در دوران پسا کرونا اقتصاد ایران: ابراهیم رییسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از مناظره تلویزیونی در فرصتی ۵ دقیقه ای در پاسخ به سوالی درباره مدیریت دوران پسا کرونا گفت: در نظام سلامت مشکل داریم و علی رغم اینکه زحمات بسیاری کشیده شد و خدمات ارزشمند پزشکان و پرستاران و کادر درمانی را ارج می نهم ولی کسب و کارها دچار اسیب شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،وی افزود: در نظام سلامت دو مشکل وجود دارد. یکی موضوع تعارض منافع که در سایر بخش‌ها هم هست و در  برخی تصمیمات در نظام سلامت باید منافع را کنار گذاشت و تعارض منافع را منتفی کنیم و به حداقل برسانیم.  مثلا مسئول بخش مسکن یا مدارس، خودش پیمانکار یا صاحب مدرسه است. موضوع دیگر مساله انحصار است. ما باید دسترسی به پزشک متخصص را در همه نقاط کشور آسان کنیم که کسی برای این کار تا مرکز استان و تهران نیاید.

رئیسی با بیان اینکه در دوران کرونا بسیاری از کاسبان و مستاجران آسیب دیدند گفت: حوزه های مختلف و از جمله گردشگری آسیب دیده است و  مردم باید احساس کنند که دولت برای آسیب‌دیدگان فکر و برنامه دارد، نه برنامه مقطعی مثل وام و کمک معیشتی صرف.

وی بیان کرد: درباره این لیستی که آقای همتی به من داده، مردم می‌پرسند اگر قرار بوده بدهند چرا اینجا و بعد از مسئولیت می‌دهند؟ اگر هم نباید می‌داده این چه کاری است؟ ما بارها از بانک مرکزی خواستیم لیست ارزهای صادراتی را به ما بدهد. ۲۵ میلیارد دلار ارز بوده که ما هرچه پیگیری کردیم ۷ میلیارد دلار را بیشتر اعلام نکردند. بعد هم دولت فهمید که باید خودش مشکل را حل کند و به قوه قضائیه نفرستد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در حوزه کرونا من معتقدم علیرغم زحماتی که کشیده شده، جای بررسی جدی وجود دارد. در برخی موارد بی‌تدبیری‌ها خسارت‌هایی به مردم زده که نباید تکرار شود.  سازمان بازرسی بررسی‌های جدی انجام داده، هم در حوزه بهداشت و درمان هم در حوزه آسیب‌هایی که وارد شده است. این بازرسی‌ها نشان می‌دهد که برخی بی‌تدبیری‌ها باعث شده که آسیب‌ها بیشتر شده است.