تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3038561
شناسه : 3038561
تاریخ :
استانداری مرکزی: تنها ۱۰درصد مشکلات اقتصادی به سومدیریت برمی‌گردد اقتصاد ایران: استانداری مرکزی گفت: بیش از ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به‌دلیل اعمال تحریم‌هاست و تنها ۱۰ درصد این مسائل به سومدیریت برمی‌گردد که آن هم در تمام دولت‌ها وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،سید علی آقازاده ظهر ظهر چهارشنبه در پنجاه و پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی در اراک، با اشاره به عملکرد مطلوب استان مرکزی در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی، کاهش نرخ بیکاری، نرخ تورم، و پرداخت‌های حقوق معوقه کارگران و ایجاد فضای کسب و کار در قالب دستاوردهای اقتصادی در این استان اظهار کرد: افرادی که مغرضانه و جاهلانه خدمت و اقدامات هشت ساله به خصوص چهار سال اخیر دولت را نادیده گرفته‌اند و به دور از هرگونه منش جوانمردی در آستانه انتخابات به دولت می‌تازند و با ارائه آمارهای غلط و افکار عمومی را گمراه می‌کنند باید در پیشگاه خداوند متعال و ملت بزرگوار ایران پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی سال گذشته در حوزه ایجاد فضای کسب و کار در زمره سه استان برتر کشور بود و به لحاظ نرخ بیکاری نیز ۶.۸ درصد جزو ۲ استان نخست کشور در پایین بودن این شاخص قرار گرفت.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ۲ ماه نخست با بهار پارسال نیز حدود ۶۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از استان به کشورهای هدف صادر شد که این رقم در مدت مشابه امسال به ۱۸۰ میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی رسید و این رشد در بدترین شرایط اقتصادی کشور اتفاق افتاد.

آقازاده افزود: استان مرکزی، یکی از مناطق صنعتی کشور است که با بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود، توانسته است نقش قابل توجهی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

تریبون‌های انتخابات ریاست جمهور نباید محل تسویه حساب‌های شخصی شود

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: رقابت در انتخابات باید جوانمردانه و با حفظ اخلاق و منش اسلامی باشد و اینکه در شرایطی که عمر دولت رو به پایان است و تریبونی هم برای دفاع در اختیار ندارد تمام زحمات آن را زیر سوال ببرند مصداق بارز بی‌اخلاقی است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تریبون‌های تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نباید محل تقابل و تسویه حساب‌های شخصی شود.

آقازاده با اشاره به اینکه، بیش از ۹۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور به‌دلیل اعمال تحریم‌ها است، گفت: با وجود تورم در کشور دولت تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصادی انجام داده و شاید ۱۰ درصد مشکلات به واسطه سو مدیریت باشد که آن هم در تمام دولت‌ها وجود داشته است.