تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3030178
شناسه : 3030178
تاریخ :
افزایش مدام حجم آسیب پذیری‌های فضای سایبر اقتصاد ایران: معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش مدام حجم آسیب پذیری‌های فضای سایبر گفت: طرح پیشنهاد ارزیابی کیفی محصولات وارداتی حوزه امنیت به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ابوالقاسم صادقی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم آنلاین رونمایی از آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت فضای مجازی که امروز سه شنبه برگزار شد، با اشاره به ارزیابی کیفی محصولات بومی حوزه امنیت تاکید کرد: در اجرای این پروژه نمی‌خواهیم با رویکرد الزام دستگاه‌ها به دریافت گواهی ارزیابی پیش برویم. چرا که هدف ما راهنمایی و مشاوره برای استفاده از محصولات دارای استاندارد است.

وی گفت: ۱۵ سال است که با فرهنگ الزام و اجبار در حوزه امنیت کار می‌کنیم و نتیجه آن است که حجم آسیب پذیری‌ها و آلودگی‌های فضای سایبر مدام در حال افزایش است. اما کاری که در این آزمایشگاه قصد داریم سنگ بنای آن را بگذاریم به جای زبان الزام، زبان راهنمایی و مشاوره خواهد بود.

صادقی با تاکید بر اینکه نقش محوری دولت حتماً نباید با زبان اجبار و الزام همراه باشد، خاطرنشان کرد: به طور جد با همکاری با مرکز افتای ریاست جمهوری به دنبال ارزیابی کیفی و عملکردی محصولات و تجهیزات وارداتی از منظر امنیتی نیز هستیم و پیشنهاد این طرح را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه داده‌ایم.