تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3026336
شناسه : 3026336
تاریخ :
­نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: سالی ۵ درصد رشد اقتصادی ایجاد می‌کنم اقتصاد ایران: ­نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: راه ایجاد ثبات در اقتصاد، همان تولید است و برنامه داریم که با رونق تولید حداقل در ۴ سال آینده، سالی ۵ درصد رشد اقتصادی را محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   عبدالناصر همتی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو ایران در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه گذاری ما در طول ۱۸ سال گذشته ثابت بوده و تغییری در سرمایه‌گذاری سرانه با قیمت ثابت نداشتیم این یعنی رشد تولید نداشتیم بنابراین اگر بخواهیم تولید را راه بیندازیم باید بستر و اطمینان لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به وجود بیاوریم و بتوانیم آن را گسترش دهیم و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه رادیو ایران درباره سامان بخشی به بازار ارز، اقتصاد و معیشت صحبت کردم گفت: البته عمده بحث ما بر تولید و رشد اقتصادی متمرکز بود.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: در این برنامه بنده درباره مهمترین مسائل اقتصادی و آنچه که تولید را تحت تاثیر قرار داده توضیح دادم و برنامه‌های خود را برای افزایش تولید و جلوگیری از رشد قیمت‌ها اعلام کردم.

همتی تاکید کرد: اگر مردم اعتماد کرده و بنده را انتخاب کنند حتماً برای مسائل و مشکلات جدی اقتصادی، راه‌حل دارم که بعد از انتخاب شدن به این مسائل خواهم پرداخت؛ مطمئنم با این برنامه‌ها، مشکلات کشور به زودی حل خواهد شد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی ما در یک دهه گذشته به دلیل وجود تحریم‌ها مناسب و شایسته کشور نبوده، این درحالی است که می‌توانیم با تعامل چه در داخل ایران و چه با کشور‌های خارجی، این مسائل را هرچه سریعتر حل کنیم و زمینه‌ای ایجاد کنیم که فعالان اقتصادی توجه بیشتری به تولید داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا پیش از این سیاست‌مداران، رئیس جمهور بودند و برای اقتصاد تصمیم می‌گرفتند؛ ما می‌خواهیم اقتصاددان رئیس جمهور شود و در واقع اقتصاددانان برای سیاست تصمیم بگیرند، زیرا آنچه را که سیاستمداران برای اقتصاد تصمیم گرفته اند تجربه چندان مفیدی نبوده است.

همتی افزود: به طور میانگین در طول سه دهه گذشته، تورم۲۰ درصدی در کشور حاکم بوده,، زیرا سیاستمداران، برای اقتصاد تصمیم گرفته اند که تاثیری در اقتصاد نداشته است.

وی با بیان اینکه مردم دیگر خسته شده اند گفت: من صدای خاموش مردمی هستم که رای نمی‌دهند و گفته ام رقبای من آن پنج نفری نیستند که در تیم تایید صلاحیت‌ها هستند، رقابت من با کسانی است که با رای دادن قهرند. یعنی قهر مردم رقیب من است و اگر مردم به صحنه بیابند مطمئن باشند تحول مهمی در انتخابات رخ خواهد داد.

همتی با تشکر از صدا و سیما که زحمت زیادی می‌کشند افزود: صدا وسیما برنامه‌های زیادی پیش بینی کرده است تا آنجا که وقت نمی‌کنیم در برخی از برنامه‌ها حضور پیدا کنیم اکنون تنها مشغله ما این است که در صدا و سیما باشیم.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها مفید بوده و بازخورد‌های خوبی گرفتیم وفکر می‌کنم در سنجش‌هایی که انجام می‌شود نشان می‌دهد فضا دارد تکان می‌خورد.