به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، همان طور که در خبرهای اخیر هم خواندهاید، تکنسخه گرانترین خودروی بوگاتی «ماشین سیاه» La Voiture Noire نامگذاری شده و در نمایشگاه ژنو سال 2019 هم رونمایی شده بود. با اینکه این خودرو جزو اَبَرخودروهای جهان است اما از لحاظ قانونی اجازه حضور در خیابانها را دارد. به همین دلیل است که باید تمام تستهای لازم برای کسب پلاک، شمارهگذاری و مجوز حضور در خیابان را مثل همه خودروهای تولید انبوه به دست آورد.
وقتی صحبت از گرانترین خودروی دنیا است، تعجبی ندارد که کوچکترین خبرهای آن هم مورد توجه خودرو دوستان است؛ برای همین هم عکسهای تست این خودرو در شبکههای اجتماعی دست به دست میگردد. در ارزیابی خودروهای عادی برای دریافت پلاک و حق عبور در خیابانها انواعی از تستها انجام میشود از جمله پاشش آب در تونل مخصوص برای اطمینان از عدم نفوذ آب به داخل خودرو در بارانهای شدید، تستهای تونل باد، تستهای سرعت بالا در پیست سرعت و.... بوگاتی میگوید برای گرانترین خودروی دنیا 65 هزار ساعت فعالیت مهندسی انجام میدهد. بنابراین کاملا بیانصافی است که گفته شود ماشین سیاه [یا همان لا واتوق نواق] تغییرات جزئی در بدنه و ظاهر خودروی بوگاتی شیرون Chiron است. البته این دو خودرو از لحاظ مکانیکی شباهتهای زیادی به هم دارند اما از لحاظ استایل و سبک طراحی، «ماشین سیاه» به نوعی تعریف و تمجید و زنده نگه داشتن نوع 57 SC آتلانتیکی است که بین سالهای 1936 تا 1938 معرفی شده بود. همچنین تمامی پنلهای ظاهر خارجی «لا واتوق نواق» [ماشین سیاه] نو و جدید است. اینکه این خودرو امکان مطابقت با استانداردهای خودروهای عادی را پیدا کند، در گفتار آسان اما در عمل بسیار دشوار است. نام خریدار این خودرو هم فعلا ناشناس مانده و معمولا این نوع خودروها نصیب کلکسیون داران میشوند، چون بیشتر از آنکه جنبه کاربردی در خیابانها را داشته باشند، جنبه سرمایهگذاری، موزهداری و پرستیژی دارند. اگر اخبار گذشته این خودروی سیاهرنگ گرانقیمت را دنبال نکرده اید، بد نیست یادآور شود که این خودرو با تمام هزینههای پلاک، بیمه و مالیات و... 19 میلیون دلار فروخته شده است.