تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3018865
شناسه : 3018865
تاریخ :
وزیر دفاع: ایران قدرت موشکی موثر در جهان است اقتصاد ایران: وزیر دفاع گفت: جمهوری اسللامی ایران از قدرت‌های موشکی موثر در جهان است و تقویت توانمندی‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، امیرسرتیپ حاتمی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های صنایع دفاعی گفت: امروز حضور مردم و حمایت آن‌ها از نیرو‌های مسلح قدرت دفاعی اطمینان بخشی به ما داده است.
وی با بیان اینکه هزینه‌های زیادی برای تامین قدرت دفاعی شده است و اگر روزی دشمن از گزینه‌های روی میز حرف می‌زد امروز دیگر نه تنها عملی نشد بلکه دیگر حرفی نمی‌زند، گفت: امروز دشمن اذعان می‌کند که در حوزه هوایی اشراف خودشان را از دست داده اند و من اینجا می‌گویم که آن‌ها فقط توان هوایی ما را دیده اند در حالی که در حوزه‌های دیگر دفاعی نیز اینگونه هستیم.
امیر حاتمی افزود: امنیت در منطقه بهم پیوسته است و همه باید امنیت داشته باشیم و ما همواره با تلاش صادقانه و خالصانه و کمک به محور مقاومت برای این منظور تلاش کردیم و شهادت سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی این پیام را داد که ما همواره به دنبال امنیت برای همه هستیم.
امیرحاتمی با اشاره به اینکه دشمنان با عناد سعی می‌کنند با عناوینی تحت عنوان نفوذ منطقه‌ای تلاش‌های ما را برای ایجاد امنیت مخدوش کنند، گفت:، اما آن‌ها به خوبی می‌دانند که تلاش ما در مسیر امنیت حقیقی است و امروز نیز در جای جای منطقه اثار آن را می‌بینیم.
وی گفت: در جنگ غزه دشمن درس بزرگی گرفت که به جای فضولی و دست اندازی و شهادت فخری زاده‌ها باید به فکر خودشان باشند، زیرا درخت بی ریشه صهیونیسم پوسیده است و بزودی خواهد افتاد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه امروز به همه اهدافی که در برنامه ۴ ساله داشتیم رسیده ایم، گفت: هدف ما دستیابی به تسلیحات راهبردی در همه حوزه‌های رزم بوده است و ما امروز متناسب با هر وضعیت دفاعی توانایی داریم.
وی افزود: در حوزه موشکی دارای توانمندی بسیاری هستیم و ما از قدرت‌های موثر موشکی در جهان هستیم.
امیرحاتمی دستیابی به سامانه‌های بومی پدافندی برد بالا، متوسط و پایین و سامانه‌های راداری، پهپادی و همچنین استفاده از هواپیما‌های نظامی را در رده‌های مختلف از توانمندی‌های بالای نیرو‌های مسلح برشمرد که مانع بزرگی در برابر زیاده خواهی دشمنان است.

در حوزه دفاع هوایی شرایط بسیار خوبی داریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در حوزه پدافندی نظیر پدافند ارتفاع بالا، ارتفاع متوسط و ارتفاع پایین انواع سامانه‌ها را در اختیار داریم و در حوزه هوایی، هواپیما‌های جنگی، آموزشی و ترابری شرایط بسیار خوبی داریم.
امیرحاتمی در ادامه افزود: در حوزه پهپاد بلاتردید ما جزو قدرت‌های اول دنیا هستیم و می‌توانیم مأموریت هایمان را به درستی انجام دهیم.
وی گفت: در حوزه الکترونیک، رادار، جنگ الکترونیک، موضوع سایبر و موضوعات مختلف هم به همین ترتیب کامل دستمان پر است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: در سایر حوزه‌های مأموریتی اعم از پشتیبانی و معیشتی کارکنان نیرو‌های مسلح که در واقع پشتیبانی از انسان‌های برجسته روی زمین هستند، با افتخار کار‌های بسیار خوبی انجام شده است.
امیر حاتمی گفت: در پشتیبانی از کشور به خصوص حوزه‌های اقتصادی در دوره فشار حداکثری دشمن کار‌های خوبی در حوزه پشتیبانی از خودروسازی، نفت و انرژی و بخش‌های مختلف کشور انجام شده است.
وزیر دفاع گفت: این ظرفیت قابل استفاده بیشتری است که در این مسیر نیازمند کمک مجلس محترم هستیم که معاون حقوقی مجلس به بخشی از آن‌ها اشاره کرد.