تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2998397
شناسه : 2998397
تاریخ :
روند نزولی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی اقتصاد ایران: مشهد-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روز‌های اخیر بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان سیر نزولی داشته، اما این وضعیت شکننده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر مهدی قلیان افزود: هم‌اکنون هزار و ۳۸۲نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در هفته‌های گذشته تا مرز هزار و ۵۰۰نفر نیز رسید.

 
وی اضافه کرد: تعداد بستری‌شدگان روزانه کرونا هم اکنون به کمتر از ۳۰۰نفر کاهش یافته است که نسبت به گذشته بیش از ۵۰نفر کاهش داشته است. 
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون به طور کلی ۳۳۶نفر در بخشهای مراقبت‌های ویژه استان خراسان رضوی بستری هستند، اما روند ثابت و پیوسته نزولی این بیماری هنوز آغاز نشده است.
 
قلیان افزود: در شرایط کنونی با کاهش روند ابتلای به کرونا در استان خراسان رضوی مناطق قرمز به پنج شهرستان مشهد، بینالود، سبزوار، کاشمر و درگز کاهش یافته است، ۱۶شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و بقیه در شرایط نارنجی هستند.
 
وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی برای پیشگیری از کرونا به ویژه نوع جهش یافته آن تاکید کرد.