تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x2992808
شناسه : 2992808
تاریخ :
تأمین آسان نقدینگی با اجرای قانون جدید چک + ویدئوکامنت اقتصاد ایران: اجرای کامل قانون جدید چک موجب می‌شود تا با افزایش اعتبار چک، بنگاه‌های اقتصادی به آسانی بتوانند نسبت به تأمین نقدینگی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بنگاه‌های اقتصادی برای انجام فعالیت اقتصادی به نقدینگی نیاز دارند و تلاش می‌کنند آن را از مسیر نظام بانکی یا اسناد اعتباری تأمین کنند. در سال‌های اخیر تأمین نقدینگی از نظام بانکی به دلیل بروکراسی طولانی و وثیقه‌های زیادی که بانک‌ها در خواست می‌کردند با مشکل مواجه شده است.

در نتیجه این امر بسیار از فعالان اقتصادی ترجیح می‌دادند با استفاده از اسناد اعتباری مانند چک نسبت به تأمین نقدینگی مورد نیاز اقدام کنند. با این وجود در سال های اخیر به دلیل افزایش چک‌های برگشتی، اعتبار چک در مبادلات اقتصادی دچار خدشه شده بود تا این که قانون جدید چک در سال 97 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

تصویب و اجرای قانون جدید چک از سال 97 موجب شد تا میزان چک‌های برگشتی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند. موضوعی که در آینده نزدیک تأثیر به سزایی بر افزایش اعتبار چک و حل مشکل تأمین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی خواهد گذاشت: