تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : گفتگو
لینک : econews.ir/5x2986958
شناسه : 2986958
تاریخ :
مدیرعامل شرکت های تعاونی مسافربری کشور: «سفر» از سبد زندگی مردم حذف شده است اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت های تعاونی مسافربری کشور گفت: امروز در شرایطی هستیم که سفر جزئی از برنامه معیشتی مردم نیست.

وی همچنین صنعت توریسم را بهتر از امروز دانست و افزود: شرایط اقتصادی مردم نیز به گونه ای بود که در فصول مختلف، شاهد سفر کردن مردم بودیم.
عامری کارگران و کشاورزان در فصول مختلفی که مشغله‌شان سبک می شد، اقدام به سفرهای زیارتی می کردند و لذا گردشگری رونقِ همیشگی داشت.
وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که سفر جزئی از برنامه معیشتی مردم نیست و برای گردشگری حتما باید پول اضافی وجود داشته باشد.
عامری قشر جوان جامعه را همچنان دارای انگیزه سفر دانست و اضافه کرد: کارمندان که دارای سیکل منظم مرخصی هستند نیز پول اضافی ندارند که برای سفر برنامه ریزی کنند.
وی شرایط کنونی شرکت های تعاونی را با مشکل همراه دانست و افزود: در حال حاضر نرخ حمل و نقل چند برابر شده است و قبل از عید قرار بود نرخ را 20 درصد افزایش دهیم ولی متاسفانه امروز این نرخ کاهش یافته است.
عامری با بیان اینکه در حال حاضر نرخ فقط در حوزه حمل و نقل مطرح است، گفت: مشتریان ما بخش آسیب پذیر جامعه هستند و ما درپی دریافت مبالغ بیشتر از این ها نیستیم.
وی ادامه داد: اتوبوس برای بسیاری مردم تنها وسیله جابجایی است که با توجه به وسعت کشور، شاهد سرمایه گذاری مردمی هستیم نه دولت!
عامری به رادیو گفت‌وگو گفت: ناوگان ما 13 هزار و 500 خودرو دارد که در شرایط موجود آمار کمی نیست ولی متاسفانه با تقاضا روبرو نیستیم.
وی این مشکل را مختص کرونا هم ندانست و افزود: اغلب شرکت ها روبه ورشکستگی گذاشته اند و اکثر شرکت ها حقوق خود را دریافت نکرده اند و هیچ کمکی از بخش دولتی ندیده ایم.
عامری اضافه کرد: سازمان حمایت مدعی قیمت گذاری است ولی این نهاد امروز کجا ایستاده است؟!