تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2983517
شناسه : 2983517
تاریخ :
عادی شدن تردد کامیون‌ها در مرز دوغارون با افغانستان اقتصاد ایران: مشهد-با تخلیه توقفگاه‌های گمرک اسلام قلعه افغانستان تردد ناوگان تجاری بین دو گمرک دوغارون و اسلام قلعه از سر گرفته شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: پیش از این جمعی از رانندگان و مالکان ناوگان آسیب دیده افغانستانی در حادثه حریق گمرک اسلام قلعه با اعتصاب و تجمع، جاده اسلام قلعه به هرات را مسدود کرده بودند که با توجه به بازبودن مرز، ناوگان تجاری ایران مجبور به توقف در توقفگاه‌های اسلام قلعه شد.
 
حمید محمدی‌فاز افزود: با تکمیل ظرفیت این توقفگاه‌ها از شرکت‌ها و تجار خواسته شد به مقصد دوغارون و اسلام قلعه حرکت نکنند تا گرفتار ازدحام هزار و ۵۰۰دستگاه کامیون در مرز نشوند.
 
وی گفت: با رایزنی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی، پیگیری‌های سرکنسول ایران در هرات، پیگیری‌های شرکت‌های حمل و نقل بین المللی و تجار ایرانی و افغانستانی، توقفگاه‌های گمرک اسلام قلعه افغانستان تخلیه شده و اکنون تردد روان در مرز حاصل شده است.
 
رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: همچنین با برگزاری جلسات کمیته هماهنگی مرز، ساعات کاری در این گذرگاه مرزی افزایش یافته و فعالیت در آن از ساعت هفت تا ۱۸ ادامه دارد.
 
حمید محمدی‌فاز افزود: همچنین عادی شدن شرایط و امکان بارگیری به دوغارون اطلاع رسانی شده و این مرز پذیرای ناوگان از سایر مرز‌های کشور است.
 
گذرگاه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت ۱۰۰ساله در زمره پنج گمرک برتر کشور و فعالترین گمرک خراسان رضوی پس از گمرک مشهد و تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.
 
شهرستان ۱۳۸هزار نفری تایباد در ۲۲۵کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.