تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x2976892
شناسه : 2976892
تاریخ :
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: رسانه ها باید همه صداها را منعکس کنند اقتصاد ایران: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آینده‌ی معیشتی، امنیتی مردم در گرو نقش آفرینی در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، محمد خدادی در خصوص نقش رسانه‌ها در حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه طی سخنانی اظهار داشت: ماهیت انتخاب آگاهی است.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در صورت نبودن بستر رسانه مردم از انتخابات و نتیجه آن مطلع نمی‌شوند، ادامه داد: رسانه‌ها در مورد حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی به عهده دارند.
خدادی با اشاره به لزوم تبیین رسانه‌ها در مورد انتخابات بیان کرد: آینده معیشتی، امنیتی، مناسباتی و محیطی مردم در گرو نقش آفرینی در انتخابات است.
وی وظیفه رسانه‌ها را منطبق سازی اطلاعات با واقعیت دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها ضمن ارائه اطلاعات کاربردی و کارکردی باید منعکس کننده همه‌ی صدا‌ها باشند.
 خدادی نقش رسانه‌ها را اطلاع رسانی به مردم در مسیر انتخاب صحیح دانست و گفت: رسانه‌ها به جای انتخاب اسم باید به انتخاب برنامه بپردازند.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که برخی از رسانه‌ها فقط نقد‌ها را منتشر می‌کنند، تصریح کرد: نباید جریان رسانه‌ای ما فقط نقاط تاریک و نقطه ضعف‌ها را به مردم نشان دهند.
وی بر لزوم دو سویه بودن و روشن گرا بودن رسانه تاکید کرد و افزود: در کنار نقاط تاریک و نقد‌ها باید نسخه‌های پیشنهادی هم ارائه شوند.
 خدادی با بیان این که در کنار نقاط ضعف باید نقاط قوت هم بازگو شوند، اضافه کرد: ماهیت یک رسانه در دو سویه بودن آن رسانه است.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: رسانه‌ای با جریان یک طرفه همان بولتن و بروشور است.
وی با بیان این که رسانه نه تنها در انتخابات بلکه در همه‌ی انتخاب‌های زندگی روزمره هم نقش آفرینی میکند، خاطرنشان کرد: موفقیت یک رسانه در بازنشر راه حل در کنار بیان مشکلات و از دیدگاه افراد مختلف است.