تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x2972309
شناسه : 2972309
تاریخ :
در تماس تلفنی بایدن و پوتین مطرح شد؛ درخواست بایدن برای عادی سازی روابط با روسیه اقتصاد ایران: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواهان عادی سازی روابط و برقراری همکاری ثابت و قابل پیش بینی دو کشور بر سر کنترل تسلیحات شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از وی برای برگزاری یک دیدار در یک کشور ثالث دعوت کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور بایدن هدف خود را برای ایجاد یک رابطه پایدار و قابل پیش بینی با روسیه مطابق با منافع آمریکا مورد تاکید قرار داد و برگزاری نشست در یک کشور ثالث را در ماه‌های آینده برای بحث در مورد طیف گسترده‌ای از مسائل پیش روی آمریکا و روسیه پیشنهاد کرد.
 
 کرملین: بایدن از تمایل خود برای عادی سازی روابط سخن گفت
به گزارش رویترز، کرملین اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به وی گفت خواهان عادی سازی روابط و برقراری همکاری ثابت و قابل پیش بینی دو کشور بر سر کنترل تسلیحات است.
کرملین افزود: در تماس تلفنی روز سه شنبه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه زنگ زده بود.
بنابر اعلام کرملین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی خود برای تداوم گفتگوی دو کشور بر سر امنیت جهانی ابراز تمایل کردند.

کرملین: بایدن خواستار همکاری آمریکا و روسیه بر سر برنامه هسته‌ای ایران شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، کرملین اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار همکاری دو کشور بر سر برنامه هسته‌ای ایران، افغانستان و تغییرات آب و هوایی شد.


 بایدن و پوتین درباره کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی نوظهور گفتگو کردند
به گزارش رویترز، کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی درباره کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی نوظهور گفتگو کردند.
کاخ سفید افزود، جو بایدن در این گفتگو تاکید کرد، آمریکا از منافع ملی خود در پاسخ به اقدامات روسیه نظیر نفوذ سایبری و دخالت انتخاباتی دفاع خواهد کرد.