تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x2971598
شناسه : 2971598
تاریخ :
گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و یونان اقتصاد ایران: معاون اسقف صومعه نفپکتوس با مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن دیدار و به منظور تعمیق و گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، کشیش اقناتیوس، معاون اسقف اسپیریدوس (اسقف صومعه نفپکتوس) و مسئول اجرایی صومعه نفپکتوس که در دویست کیلومتری شهر آتن واقع است، به همراه کاتیخوریتیس، استاندار سابق نفپکتوس و یکی از فعالین سیاسی پیشین در یونان با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن دیدار و به منظور تعمیق و گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

کشیش اقناتیوس در سخنانی، گفت: من همواره در طول زندگی‌ام به فعالیت‌های بینادینی و فرهنگی علاقه زیادی داشتم و از همین رو به کشورهایی مختلفی سفر کرده‌ام تا به امروز و به لطف همکاری‌های مشترک بین رایزنی فرهنگی ایران و صومعه نفپکتوس به غیر از همکاری‌های مشترک فرهنگی، سفرهای متعددی به ایران داشته‌ام که آخرین سفرم مربوط به دو سال گذشته به شهر مشهد برای شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی بود که به عنوان نماینده یونان و از سوی رایزنی فرهنگی ایران به این نشست دعوت شدم.

وی همچنین، ادامه داد: ما در سنوات گذشته همواره روابط خوبی با مرکز فرهنگی ایران در یونان داشته و خواستار بست این روابط در زمینه‌های دیگر به خصوص حوزه‌های علمی ـ دانشگاهی هستیم.

نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی کشورمان در آتن اظهار کرد: حضور شما در ایران و شناخت خوبی که از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی دو کشور دارید، سرمایه بزرگی برای همکاری‌های مشترک است. در زمینه گفت‌وگوهای دینی همکاری‌های خوبی با آکادمی ولوس داشته‌ایم و می‌توانیم از این تجربه برای برگزاری گفت‌وگوهای علمی و فرهنگی بهره ببریم.

گفتنی است؛ کشیش اقناتیوس استاوروپولوس متولد سال ١٩٥٨ در شهر نیویورک آمریکا است. وی در مقطع کارشناسی در رشته الهیات دانشگاه آتن تحصیل کرده و دکتری جامعه شناسی از دانشگاه پانتئون آتن دارد. کشیش اقناتیوس از سه ترم فرصت مطالعاتی در دانشگاه degli studi di Bari در ایتالیا در رشته علوم سیاسی بهره برده و مدتی را هم در رشته های الهیات ارتدکس شرقی در دانشگاه بلگراد سپری کرده است. او همچنین از سال ۲۰۰۳ بنیانگذار و رییس سازمانی بشر دوستانه در یونان است.