به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،پژوهش ها نشان می دهد هزینه های تبلیغاتی به طور فزاینده در حال افزایش است؛ به عنوان مثال در سال 2017 ارزش هزینه های تبلیغاتی در کل جهان در حدود 550 میلیارد دلار و درسال 2018 به حدود 557.99 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال2017 (534.8 میلیارد دلار) با رشدی بالغ بر 4.3 درصد (سالانه) روبرو بوده است.
بررسیهای انجام شده توسط Dentsu Aegis نشان میدهد که هزینه صرف شده برای تبلیغات در جهان در سال 2019 با رشد 4 درصدی به 625 میلیون دلار رسیده که در این میان سهم تبلیغات دیجیتالی با رشد سالانه 11 درصدی بیش از 261 میلیارد دلار است. همچنین میزان هزینه صرف شده برای تبلیغات دیجیتالی روی موبایل در سال 2019 برابر 146/172 میلیارد دلار بوده است و در سال 2020 با میانگین رشد سالانه 16 درصدی به 679/202 میلیارد دلار خواهد رسید. در مقابل اما هزینه تبلیغات دیجیتالی روی دسکتاپ با میانگین سالانه 3 درصدی در حال کاهش است و انتظار میرود این میزان در سال 2020 به 405/87 میلیارد دلار برسد.
گزارش «تکراسا» نشان میدهد که هزینه مربوط به تبلیغات در موتورهای جستجو در سال 2019 برابر 673/94 میلیارد دلار بوده است. بعد از موتورهای جستجو، بنرهای دیجیتالی، ویدئوهای آنلاین، شبکههای اجتماعی و در نهایت تبلیغات طبقهبندی شده به ترتیب بیشترین هزینههای صرف شده برای تبلیغات دیجیتالی در جهان را به خودشان اختصاص دادهاند. جالب اینکه بسیاری معتقدند با رشد کاربران شبکههای اجتماعی در سالهای آینده، حجم بیشتری از تبلیغات دیجیتالی روانه این رسانهها خواهند شد.
انتظار می رود آمریکای شمالی کماکان بزرگترین بازار آگهی های تبلیغاتی دیجیتالی باشد و آسیا و اقیانوسیه با فاصله ای نزدیک آن را دنبال کنند. اروپای غربی نیز باصرف نیمی از آنچه در امریکای شمالی هزینه شده است در رتبه سوم قرار خواهد گرفت.