تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x2965246
شناسه : 2965246
تاریخ :
اهمیت اخذ گواهینامه ایزو در توسعه کسب و کار اقتصاد ایران: صدور گواهینامه ایزو مهر تأیید از طرف یک شخص ثالث است که یک شرکت در راستای یکی از استانداردهای بین المللی که توسط سازمان بین المللی استاندارد ایزو تهیه و منتشر شده، قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، ISO یک سازمان بین المللی مستقل و غیردولتی است که متخصصانی را برای به اشتراک گذاشتن دانش و تدوین استانداردهای بین المللی که از نوآوری پشتیبانی می کند و راه حل هایی برای چالش های جهانی ارائه می دهد، گرد هم می آورد. ایزو یک سازمان مستقل است، اما با عضویت بیش از 160 نهاد استاندارد ملی در آن شامل چنان سطح بالایی از تخصص است که انتشارات آنها بر مقررات دولت در آمریکا و خارج از کشور تأثیر می گذارد.

 گواهینامه های ISO در بسیاری از زمینه های صنعتی وجود دارند، از تجهیزات پزشکی و کارخانه های تولیدی گرفته تا مدیریت انرژی و شرکت های خدماتی. اخذ گواهینامه ایزو در یک شرکت تأیید می کند که مدیریت، تولید، خدمات یا هر عملی که توسط آن شرکت صورت می گیرد کلیه الزامات استاندارد سازی و تضمین کیفیت را دارد.

 

انواع گواهینامه های ایزو

استانداردهای ایزو برای تجارت بین ملت ها در نظر گرفته شده و با خلاصه کردن روش ها و کاهش ریسک زیست محیطی تجارت ها را بهره مند می سازد. مهمترین گواهینامه های ایزو عبارتند از:

استانداردهای مدیریت کیفیت : خانواده ISO 9000

استانداردهای ایمنی و بهداشت : ISO 22000 - ISO 9001:2000 - IWA 1:2005

استانداردهای مدیریت محیط زیستی : ISO 14001:2004 - ISO 14004:2004 - ISO 5001

استانداردهای حمل و نقل : ISO/TS 16949 - ISO/PAS 30003:2008

استانداردهای مدیریت ریسک : خانواده ISO 31000 (ISO 31000 - ISO 31010:2009)

استانداردهای مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای : ISO 45001 (جایگزین ISO 18001)

استانداردهای مدیریت ایمنی مواد غذایی : ISO 22000

 

دلایل اهمیت گواهینامه ایزو برای شرکت ها و سازمان ها

همانطور که گفته شد سازمان بین المللی استاندارد برای محصولات، خدمات، سیستم ها و رویه ها مشخصاتی تولید می کند که به وسیله آنها بتوانند سطح برتری خود را بسنجند. اهمیت گواهینامه ایزو را می توان از طریق مزایایی که برای شرکت دارد درک کرد. برخی از این مزایا در ادامه ذکر شده اند:
-اعتبار و شناخت کسب و کار افزایش می یابد: همانطور که می دانیم گواهینامه ایزو بهترین گواهینامه و همچنین گواهینامه مورد اعتماد در جهان است و توسط مردم در سراسر جهان شناخته می شود. از این رو با قرار دادن آرم ISO در بسته بندی محصول خود می توانید ارزش برند و اعتبار شرکت خود را افزایش دهید.
-افزایش رضایت مشتری: زمانی که گواهینامه ایزو را دریافت می کنید، سازمان ISO به شرکت شما کمک می کند تا فرآیندهای تجاری را توسط روش های آن ایجاد کند و از این طریق می توانید کیفیت محصول خود را افزایش دهید. با افزایش کیفیت محصول، رضایت مشتری افزایش یافته و اعتماد به محصول نیز افزایش می یابد. همچنین با داشتن برخی استانداردها مانند گواهینامه ایزو 14001 مشتری درمیابد که کسب و کار شما علاوه بر اینکه کیفیت بالایی دارد به محیط زیست نیز آسیب نمیرساند.
-شما می توانید درآمد خود را افزایش دهید: برخی از محصولات بر اساس مارک تجاری دارای ارزش قیمتی هستند؛ اکثر محصولات به دلیل ارزش برندشان گران هستند. از آنجا که با داشتن گواهینامه ایزو اثبات می شود محصولات شما از کیفیت خوبی برخوردار هستند، می توانید هزینه محصول خود را نیز افزایش دهید. اگر سازمان شما دارای گواهینامه ISO باشد، مردم به سازمان شما اعتماد می کنند و محصولات شما را با قیمت بالایی نیز خریداری می کنند.
-دانش کارمندان خود را افزایش دهید: دریافت گواهینامه ایزو به کارکنان پیشرفته و آموزش دیده نیاز دارد و همچنین ابزارهای مختلفی را که برای انجام بهتر کار به آن نیاز دارند، در اختیار آنها قرار می دهد. این سازمان روش ها و دستورالعمل هایی را به آنها ارائه می دهد تا کارمندان از روند خاصی آگاهی کسب کنند. همانطور که آنها تحت آموزش سازمان قرار می گیرند، شغل آنها نیز می تواند پیشرفت کند.

 

اهمیت اخذ گواهینامه ایزو در توسعه و پیشرفت کسب و کار

از نظر استاندارد می توان ایزو را به عنوان کیفیت، ایمنی و کارایی محصولات یا خدمات ارائه شده توسط مشاغل تعریف کرد. گواهینامه ایزو 9001 اهمیت کالاها و خدمات با کیفیت بالا را مشخص می کند. همچنین وقتی تمایل به افزایش نرخ بازار یا اختلاف زیادی را در ایجاد تمایز مشاهده کردید، ایزو یک کلید است که به شما کمک می کند تا بازار محصول خود را حفظ کرده و پرورش دهید. گواهینامه ISO به بهبود اعتبار و اقتدار کسب و کار شما و همچنین کارایی کلی شرکت ها کمک می کند. هنگامی که سازمان شما دارای گواهینامه ایزو است، مزایای بسیاری را در بر دارد؛ ایزو و سایر استانداردها به شما امکان دسترسی به بهترین روش های شناخته شده در سطح بین المللی را در زمینه تجارت می دهند و به شما کمک می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید.

رعایت استانداردها مستلزم آن است که فرآیندهای کسب و کار خود را به روشنی تعریف، مستند و نظارت کنید. شما همچنین باید برای شرکت خود اهداف تعیین کنید و پیشرفت خود را بسنجید؛ این کار برای ایجاد یک تجارت ناب و مولد بسیار مهم است. نماینده های سازمان بین المللی استاندارد گواهینامه های ایزو را صادر می کنند که در سراسر جهان پذیرفته شده اند، بنابراین یک گواهینامه ایزو ارزش شرکت شما را در برابر رقبا حتی در بازارهای بین المللی افزایش می دهد و همچنین وضعیت کسب و کارتان را در بین مشتریان بهبود می بخشد. سازمان ISO استانداردها را توسعه می دهد و روش ها را با توجه به شرایط موجود در جهان به روز می کند، استانداردها و رویه ها به طور مداوم در حال ارتقا هستند و به این دلیل شما این فرصت را دارید که سازگاری شرکت خود را بهبود ببخشید و باعث پیشرفت کسب و کارتان شوید.

 داشتن استانداردهای بین المللی نشان می دهند که تمام محصولات و خدمات با کیفیت خوب و قابل اعتماد ارائه می شوند. شرکت QAL با حفظ بی طرفی خود با تسلط بر فرآیند کسب این استانداردها خدمات صدور گواهینامه بین المللی را ارائه می کند، این خدمات به طور مداوم بهبود می یابند و با هدف ارتقاء کسب و کار مشتریان ارائه می شوند. این شرکت همچنین با برگزاری دوره های آموزشی به افزایش دانش پرسنل کمک کرده و با سازمان ها در زمینه روند اخذ و شرایط گواهینامه ایزو تبادل آزاد اطلاعات دارد. با استفاده از خدمات شرکت QAL می توانید علاوه بر صدور گواهینامه ایزو از خدماتی همچون خدمات ممیزی، گواهینامه حلال، مشاور ایزو و گواهینامه های تحت اعتبار بهره ببرید.

برای ارتباط با شرکت QAL می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

شماره تماس: 02122227858 – 02100008386 – 09212409100

پست الکترونیک: info [at] Qal-iran.ir - QAL_IRAN [at] Yahoo.com

آدرس وب سایت: www.qal-iran.ir