تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2951570
شناسه : 2951570
تاریخ :
شورای نگهبان به طرح رفع انحصار کشت برنج در استان‌های شمالی کشور ایراد وارد کرد اقتصاد ایران: گیلان_رئیس فراکسیون محصولات استراتژیک کشاورزی مجلس گفت: شورای نگهبان به طرح رفع انحصار از کشت برنج در استان‌های شمالی کشور ایراد وارد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاری اقتصاد ایران، ، اظهار داشت: در بحث حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی مانند چای، برنج، گندم و خرما جلسات زیادی برگزار شده و یکی از محورهای این جلسات نهاده‌های کشاورزی بود.

رئیس فراکسیون محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته مجلس افزود: در نهایت توانستیم کود را به اندازه کافی به استان‌ها به‌ویژه استان گیلان که در این زمینه با مشکل مواجه بود برسانیم و البته مسئولان ذی‌ربط باید در توزیع کود نیز دقت عمل داشته باشند تا به تمام کشاورزان تعلق گیرد.  وی با بیان اینکه ایجاد دفتر برنج که در راستای حمایت ویژه از برنجکاران در نظر گرفته شده در حال انجام است گفت: نمایندگان پیشنهادی را مطرح کردند مبنی بر اینکه انحصار برنج از استان‌های شمالی برداشته شود و برنجکاری در استان‌های مختلف انجام گیرد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان داشت: شورای نگهبان ایراداتی را به طرح مذکور وارد کرده و در نهایت بنا بر این شد که شورای عالی آب و‌ سیاست‌گذاری مباحث مربوط به برنج و محصولات استراتژیک کشاورزی در این مورد تصمیم‌گیری کنند. رئیس فراکسیون محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته مجلس افزود: در حوزه چای نیز برای صندوق حمایت از چای و خرید برگ سبز چای اعتبارات خوبی لحاظ شد و امیدواریم امسال جهش خوبی در خرید برگ سبز چای و حمایت از کشاورزان با پرداخت وام کم بهره داشته باشیم. نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه قشر تاکسی‌داران قشر بسیار پرتلاشی هستند اما درآمد پایینی دارند گفت: برای حمایت از تاکسی‌داران جلساتی برگزار شده و تلاش ما بر این است که بتوانیم ناوگان تاکسیرانی رشت را بازسازی کنیم. کوچکی‌نژاد با بیان اینکه حدود 7 هزار تاکسی در شهر رشت نیاز به بازسازی دارند تصریح کرد: همچنین برای حل مشکلات این حوزه جلسه‌ای با سازمان بهینه‌سازی سوخت نیز برگزار شده است. عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: ترافیک نیز یکی از مشکلات شهر رشت است و در بسیاری از کشورها این مشکل را با حمل و نقل ترکیبی برطرف کرده و از حوزه ریلی، تاکسی و اتوبوس بهره‌گیری می‌کنند. وی با بیان اینکه در شهر رشت در زمینه ناوگان ریلی کارشکنی‌هایی انجام شده افزود: برخی مسئولان در این حوزه ابهاماتی ایجاد کردند که باعث شده با وجود اینکه حدود 6 سال از اختصاص ردیف بودجه برای این پروژه می‌گذرد اما همچنان بی‌نتیجه بماند. کوچکی‌نژاد گفت: علت عدم به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها را می‌توان در ضعف شورای شهر و کارشکنی‌هایی که شورای شهر در بحث استقرار مدیریت واحد شهری انجام داده دانست که در طول 4 سال چندین شهردار عوض کرده و عملاً مدیریت شهری را با مشکل مواجه کردند. نماینده مردم رشت و خمام در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر علل به سرانجام نرسیدن این پروژه‌ها می‌توان به ضعف مدیریت کلی استان در مورد حمل و نقل ریلی شهر و عدم هماهنگی دستگاه‌ها در این زمینه اشاره داشت.