تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2947722
شناسه : 2947722
تاریخ :
بهره برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه‌های آموزشی کشور در مشهد اقتصاد ایران: مشهد-با افتتاح ۲۸گلخانه ۵۰۰متری در هنرستان شهید یوسفی۲، بزرگترین مجتمع گلخانه‌های آموزشی کشور در مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این گلخانه گفت: رویکرد ما در امر آموزش کارآفرینی است و آموزش مفید، یادگیری منجر به تولید کار است.

 
خدابنده افزود: ۴۳درصد پایه متوسطه دوم خراسان رضوی در هنرستانها آموزش می بینند در حالی که این رقم در سطح کشور ۳۳درصد است.
 
وی گفت: هنرستانها در چهار رشته خدمات، هنر، صنعت و کشاورزی هنرجو‌ می پذیرند که خوشبختانه در خراسان رضوی طی دهه های گذشته استقبال از رشته کشاورزی بسیار مطلوب بوده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هنرستان یوسفی ۲، یکی از قدیمی ترین هنرستان های این استان است که با توجه به افزایش جمعیت و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و افزایش تغییر کاربری زمین های کشاورزی نیاز به روشهای مدرن برای تولید غذا مثل کشت گلخانه ای بیش از گذشته احساس می شود.
 
 خدابنده ادامه داد: در کشت گلخانه ای ۲کیلو خیار که در شرایط معمولی تولید می شود به ۲۰کیلو می‌رسد.
 
او افزود: حتی در مکان هایی که دارای خاک نامناسب است می توان از کشت گلخانه ای بهره برد تا تولید، زمان و مصرف آب کنترل و به تولید اشتغال منجر می شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش در سطح استان هنرستانهای کشاورزی متعددی دارد و نیشابور در کشت ذرت علوفه ای رتبه اول را در سطح استان کسب کرده است.