تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x2943555
شناسه : 2943555
تاریخ :
معاون میراث‌فرهنگی استان ایلام: موزه‌ باستان‌شناسی دره‌‎شهر ایلام ساماندهی می شود اقتصاد ایران: ایلام-معاون میراث‌فرهنگی استان ایلام از ساماندهی موزه باستان‌شناسی واقع در شهرستان دره‌شهر برای ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،علی سنایی‌نژاد اظهار کرد: استان ایلام با تمدن چند هزار ساله خود بخش مهمی از تمدن کشور است که در همه جای این استان تاریخ نهفته شده و شهرستان دره‌شهر شهر باستانی و اولین شهر ساسانی به شمار می‌رود.

وی گفت: موزه باستان‌شناسی شهرستان دره‌شهر یکی از مهم‌ترین موزه‌های استان ایلام است چراکه بخش مهمی از آثار شهر تاریخی سیمره را نمایش می‌دهد.

معاون میراث‌فرهنگی استان ایلام تصریح کرد: با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا، موزه باستان‌شناسی شهرستان دره‌شهر برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی در ایام نوروز مهیا و ساماندهی می‌شود.

وی اظهار کرد: عملیاتی شامل فضاهای موزه، نورپردازی و تجهیزات داخلی، جانمایی اشیای تاریخی و فرهنگی، ارتقای سیستم حفاظتی و ایمن‌سازی، روشنایی، دوربین‌های مداربسته، تعویض و تعمیر ویترین‌ها، تعمیرات برق الکتریکال و.... برای سامان‌دهی موزه در دستور کار قرار گرفته است.