تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x2938186
شناسه : 2938186
تاریخ :
رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اهمیت کریدور شمال غرب به جنوب در رونق اقتصادی اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی گقت: کریدور شمال به جنوب برای رونق اقتصادی کشور اهمیت بالایی دارد و می‌تواند مسیر ترانزیتی اوراسیا را نیز تسهیل ببخشد.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، محمدباقر قالیباف صبح امروز (چهارشنبه، ۲۰ اسفندماه) در دومین روز سفر به استان کردستان، از پروژه کریدور شمال غرب به جنوب غرب بازدید کرد .
وی با اشاره به اهمیت بالای این پروژه افزود: بخشی از این پروژه که کریدور شمال به جنوب را نیز شامل می‌شود برای رونق اقتصادی کشور اهمیت بالایی دارد و می‌تواند مسیر ترانزیتی اوراسیا را نیز تسهیل ببخشد.
 رئیس مجلس گفت: در این حوزه ترانزیت ما در بخش جاده‌ای و ریلی پروژه‌های شمال به جنوب را دنبال خواهیم کرد.
قالیباف  با بیان اینکه مسیر ترانزیتی کریدور شمال غرب به جنوب غرب در استان کردستان به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: با بحث‌هایی که صورت گرفت مقرر شد اعتبار مدنظر برای این پروژه از طرق مختلف تامین شود و مجلس و دولت در این راستا کم کننده باشد.
 وی با انتقاد از اینکه اعتبارات تزریقی به پروژه مذکور فقط در حد نگهداشت پروژه بوده نه پیشبرد آن، تصریح کرد: در نظر داریم با به کارگیری راهکار‌های جدید تحرک جدی در این پروژه ایجاد شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی  افزود: بخشی از این پروژه که در استان کردستان واقع شده به دلیل کمبود اعتبار عقب مانده است و این مسیر که ۳۸۰ کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده برای رونق اقتصادی کشور و استان کردستان بسیار اهمیت دارد.
 قالیباف  همچنین با حضور در جاده سنندج- کامیاران از پروژه آزادراه میاندوآب - کرمانشاه بازدید کرد.

این پروژه دارای 9 قطعه است که رئیس مجلس از قطعه هشتم آن بازدید به عمل آورد.
قطعه 8 کریدور شمال غرب به جنوب غرب 3 سال پیش کلنگ خورده و حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این قطعه در مسیر سنندج به کامیاران واقع شده و یکی از مشکلات عمده آن وجود معارضین در مسیر پروژه است.
320 کیلومتر از این پروژه در استان کردستان واقع شده و مشکل اصلی آن براساس گفته پیمانکار پروژه نبود اعتبار است.
در این بازدید مرادنیا استاندار کردستان، سیدمهدی فرشادان و محسن فتحی نمایندگان سنندج، دیواندره و کامیاران رئیس مجلس را همراهی می‌کردند.

 
ادای احترام به مقام والای شهدا

 محمدباقر قالیباف در جریان دومین روز نظارت میدانی خود از استان کردستان به همراه محسن فتحی و سیدمهدی فرشادان نمایندگان سنندج، دیواندره و کامیاران در گلزار شهدای این شهر (بهشت محمدیه) حاضر شدند و با قرائت فاتحه و اهدای گل، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.