تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x2931822
شناسه : 2931822
تاریخ :
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد؛ پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری در مراکز درمانی اقتصاد ایران: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس مبنی بر پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های ناباروری، پوشش بیمه‌ای این درمان در اکثر مراکز درمانی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، الهام آزاد  با اشاره به تصویب بیمه ناباروری در مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم جمعیت و تعالی خانواده است و هزینه‌های درمان ناباروری برای زوجین همیشه دغدغه و بیمه ناباروری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، طرح پوشش هزینه‌های ناباروری با اکثریت آرا نمایندگان به تصویب رسید.

وی افزود: این طرح به صورت پیشنهاد ذیل تبصره ۱۷ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون بهداشت و تلفیق بررسی و در صحن علنی مجلس نیز در بند الحاقیه تبصره ۱۷ لایحه بودجه مصوب شد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: پوشش هزینه‌های ناباروری طبق بند سوم سیاست‌های کلی جمعیت و برنامه ششم توسعه است که در آن پوشش هزینه‌های ناباروری ذکر شده بود اما متأسفانه هزینه کرد اعتبارات آن در گذشته جهت پوشش هزینه‌های درمان مبهم بوده و اعتبار تخصیص یافته حتی برای مرحله اول درمان ناباروری کافی نبود.

پوشش ۹۰ درصدی درمان ناباروری در اکثر مراکز

وی با اشاره به بررسی موانع و موارد این طرح توسط پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بررسی آن در فراکسیون زنان و کمیسیون بهداشت و کمیسیون جمعیت، تصریح کرد: حدود ۳.۵ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که پیشنهاد پوشش ۹۰ درصدی هزینه درمان ناباروری زوجین تصویب و دولت مکلف به اجرای آن شد.

آزاد با اشاره به تحقق این طرح به وسیله وزارت بهداشت و درمان و سازوکاری که ایجاد می‌کند، گفت: در گذشته پوشش هزینه ناباروری تنها در برخی مراکز دولتی و در برخی استان‌ها امکان پذیر بود اما با تصویب این طرح هزینه درمان ناباروری در اکثر مراکز درمانی پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: درواقع ۹۰ درصد هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری icsi و ivf برای هر زوج نابارور و همچنین هزینه دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری پوشش داده خواهد شد و دولت مکلف شد سامانه ثبت اطلاعات مربوط به متقاضیان درمان را ایجاد و سهم بیمه‌های پایه بر اساس جمعیت مشمولین عضو هر سازمان تعیین کند.

بررسی مجدد افزایش ۵ برابری حقوق کارمندان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: طرح افزایش ۵ درصدی حداقل حقوق کارمندان به عنوان دیگر طرح‌های مطرح شده در مجلس بود که این طرح مخالفان و موافقان بسیاری داشت.

وی تصریح کرد: این طرح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا بررسی مجدد صورت گیرد و دوباره به صحن علنی مجلس بازگردد؛ با رفع ابهامات طرح افزایش ۵ برابری حقوق کارمندان درواقع اگر به صورت پلکانی باشد، می‌تواند مصوبه خوبی در جهت حفظ تعادل در حقوق‌بگیران کشورمان باشد.