تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2926396
شناسه : 2926396
تاریخ :
با ساخت رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی افزایش فضا‌های زیارتی مسقف حرم رضوی اقتصاد ایران: مشهد-با پایان ساخت رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی فضا‌های زیارتی مسقف حرم رضوی افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در توسعه فضا‌های زیارتی سرپوشیده در حرم مطهر از جمله رواق‌ها و شبستان‌ها گفت: توسعه فضای زیرسطحی بست شیخ بهایی و ساماندهی فضا‌های مجاور آن با سرعت در حال انجام است.
 
محمد کاظم ملازم الحسینی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از طرح‌های عمرانی حرم مطهر رضوی افزود:  پیش بینی می‌شود با تکمیل این طرح ، حدود ده هزارمتر مربع به فضا‌های زیارتی مسقف حرم مطهر و همچنین حدود هفت هزار مترمربع به فضا‌های بهشت ثامن بارگاه منور رضوی افزوده شود.

وی گفت:  این طرح فضایی از طبقه زیرین بست شیخ بهایی و حیاط مسجد گوهرشاد و همچنین بخشی از طبقه زیرین صحن جمهوری را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی افزود: گسترش فضا‌های زیارتی مسقف زمینه بهره‌مندی از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) را بیش از پیش برای زائران و مجاوران این آستان مقدس در همه فصول سال فراهم می‌کند.

ملازم الحسینی  گفت: فعالیت‌های خرد و کلان بهسازی فضا‌ها همانند دسترسی به رواق‌ها، ساخت فضا‌های پشتیبانی و نظارتی، برنامه‌ریزی و بازسازی زیرساخت‌های تأسیساتی و توسعه و نوسازی آن‌ها و روشنایی و نورآرایی حرم مطهر نیز جزو برنامه‌های اجرایی و مطالعاتی این سازمان است.

وی افزود: ساخت رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی از اواسط سال ۹۷ توأم با بحث تحکیم و مقاوم سازی ابنیه موجود آغاز شده و در حال اجراست.