به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، در ادامه با پنج موضوع کلیدی و مهم در حوزه تکنولوژی آشنا میشویم که طبق گزارش مؤسسات تحقیقاتی پیشرو، در سال ۲۰۲۱ گسترش بیشتری پیداکرده وزندگیمان را به شکل گستردهتری تحت تأثیر قرار خواهند داد.
Shape of REALITY is CHANGING
شکل واقعیت در حال تغییر است
ازآنجاییکه فاصلهگذاری اجتماعی به هنجار جدیدی در زندگی انسانها تبدیلشده، فعالیتهای مجازی آنلاین اکنون دیگر رفتاری عادی محسوب میشوند. همزمان با این رویکرد، امسال اولین نمایشگاه تمام دیجیتال CES برگزار شد و الجی هم یک اینفلوئنسر مجازی را به خدمت گرفت تا محصولات جدید را روی صحنه مجازی مراسم معرفی نماید. این اتفاق نشان داد که صنعت و اجتماع هر دو خود را برای پذیرش ایده انسانهای مجازی در دنیای واقعی و خارج از بازیهای ویدیویی و هالیوود آماده میکنند.
AI
هوش مصنوعی: ارائه دیدگاههای جدید
واقعاً حیرتآور است که چگونه هوش مصنوعی در چنین بازه زمانی کوتاهی از تخیل و ایده به واقعیت تبدیلشده است و با چنین سرعتی با تاروپود زندگیهایمان درهمآمیخته است. الجی همواره به دنبال خلق آینده بهتر باهوش مصنوعی بوده است و ماه گذشته AIX Exchange را رونمایی کرد که یک گزارش دیجیتال بر مبنای فریمورک تجربه هوش مصنوعی است و باهدف اشتراک یک مفهوم مشترک برای پیشرفت هوش مصنوعی در سطح مصرفکننده، با تمرکز بر طراحی انسان-محور ارائه گردیده است.
ROBOTICS
رباتیک: زندگی با آینده
اگرچه رباتها و هوش مصنوعی موضوعاتی مربوط به آینده دور به نظر میرسند، اما این تکنولوژیها مدتی است در زندگی ما حضور دارند. در حقیقت رباتهای تجاری هماکنون، صنعتی ۱۱.۲ میلیارد دلاری در سطح جهانی هستند و با بحران فعلی انتظار میرود حضور و اهمیت آنها بیش از گذشته تشدید گردد. البته حتی پیش از همهگیری فعلی الجی بهسختی مشغول کار روی خط تولید رباتهای CLOi خود بوده که محصولاتی همچون GuideBot، ServeBot، ChefBot و ربات جدید UV برای نظافت و ضدعفونی سطوح را شامل میشود.
HYGIENE
بهداشت: سالم بمانید، آگاهانه زندگی کنید
سالم ماندن موضوعی کاملاً متکی به تلاش کافی برای رعایت بهداشت در خانه و بیرون از آن است. در واکنش به نیازهای مصرفکنندگان در سراسر جهان، الجی به توسعه محصولات و تکنولوژیهایی ادامه میدهد که برای بهبود بهداشت و محافظت از سلامت و تندرستی عمومی طراحیشدهاند.
EVOLUTION of HOME
تکامل و دگرگونی خانه: کارکردن و لذت بیشتر از زندگی
طبق گزارش PwC بیش از ۸۰ درصد کارمندان گفتهاند که دورکاری برایشان موفقیتآمیز بوده است. با محو مرزهای میان کار، زندگی و اوقات فراغت، مصرفکنندگان اشتیاق زیادی به استفاده بهینه از این موقعیت دارند. به دلیل تمرکز همیشگی الجی بر خلق محیطی عالی و بینقص برای خانواده و اشخاص، افزایش تقاضا برای محصولات با کارآیی بالا و راهکارهای یکپارچه برای خانه، برای این شرکت یک نعمت و اثبات حرکت الجی در مسیر درست بوده است.
MOBILITY: تحول تجربه رانندگی
با پیشرفتهای ارتباطی جدید و به لطف 5G، صنعت اتومبیلسازی وارد مرحله جدیدی از تجربه رانندگی با ماشینهای الکتریکی، رانندههای خودکار و خودروها خواهد شد. بدین منظور الجی با Magna International بهعنوان یک شرکت پیشتاز بینالمللی در زمینه الکتریکی کردن خودروها شراکت تجاری نزدیکی را آغاز خواهد نمود. همچنین الجی مشغول خلق تجربهای جدید از درون اتومبیل از طریق webOS Auto برای اتصال ماشین به اداره و خانه، و ارائه اکوسیستم حملونقل یکپارچهای بر پایه خدمات ابری Cloud است.