تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x2907167
شناسه : 2907167
تاریخ :
با قرمز شدن ۹ شهر خوزستان؛ آژیر خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمد اقتصاد ایران: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از به صدا درآمدن آژیر خطر موج چهارم کرونا در کشور با قرمز شدن ۹ شهر استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،علیرضا رئیسی پس از پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور و ریاست آقای روحانی رئیس جمهور و همه اعضا برگزار شد، افزود: وضعیت کرونا در جهان با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی و آفریقایی و ژاپنی، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری و کشندگی آن افزایش یافته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: انگلیس با ۴ میلیون نفر مبتلا و ۱۳۵ هزار فوتی و عبور فروتی‌های آمریکا از مرز ۵ هزار نفر و شرایط مشابه در سایر کشور‌ها از جمله اروپا  نشان می‌دهد وضعیت شیوع بیماری خوب نیست.

رئیسی افزود: خوشبختانه در ایران ما همچنان روند نزولی فوتی‌ها را داریم و دورقمی بین ۵۰ تا ۶۰ است، اما نکته مهم آن است که برغم پایین بودن وضعیت فوتی‌ها، زمانیکه بیماری شیوع می‌یابد دو هفته بعد میزان بستری و چهار هفته در میزان فوت تاثیرگذار است و بالعکس.
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: اقداماتی که از اول آذر انجام و ورودی بیمارستان‌ها کم شد، اثرش را نشان داده است و میزان فوتی‌ها بخاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در چند هفته گذشته است.
دکتر رئیسی افزود:، اما در برخی استان‌ها خیز بیماری شروع شده است و هشدار بسیار جدی است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: در استان خوزستان الآن بالاترین میزان شیوع را داریم و حتما نیاز است که همه مردم عزیز و مسئولان بیشتر مراقبت کنند و جلوی خیز بیماری را بگیرند.
 رئیسی گفت: در خوزستان متاسفانه ۹ شهر قرمز شد و این رنگ قرمز و آژیر به صدا درآمد و حتما نیاز است که مراقبت شود.  
 وی خاطرنشان کرد: آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر در استان خوزستان روند افزایش دارند و و باید شیوه نامه دقیق و سخت گیرانه انجام شود.
 

ورود محموله های واکسن در روز های آینده
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: 100 هزار دوز واکسن وارد کشور شد و با ورود محموله های دیگر در هفته های آینده و روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور ادامه پیدا خواهد کرد.
دکتر رئیسی افزود: واکسیناسیون برای گروه هدف با دقت و عدالت کامل انجام شد، دیشب هم محموله جدید که 100 هزار دوز واکسن است وارد کشور شد و در هفته های دیگر هم محموله های دیگر وارد می شود و روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون کشور ادامه پیدا خواهد کرد تا این لحظه افرادی که واکسن زده اند هیچ عارضه جدی نداشته اند، درد محل واکسن و تب و.. طبیعی است.
 
هشدار خیز کرونا در کشور 
وی ادامه داد: در آذربایجان غربی هم روند رو به افزایش است و نیاز است شیوه نامه ها به شدت پیگیری شود.خیز هرمزگان کنترل شده است، روند مازندران که صعودی بود در حال کنترل شدن است، از 15 شهر نارنجی مازندران 8 شهر به زرد تغییر رنگ داده است.
 دکتر رئیسی گفت : استان گلستان و گیلان نیاز به مراقبت شدید دارد. بوشهر هم شیب ملایم رو به بالا دارد و باید بیشتر دقت شود.
وی افزود: در مجموع 9 شهر قرمز ، 39 شهر نارنجی ،228 شهر زرد و 172 شهر ابی داریم.از تعداد شهر های ابی کم و شهر های زرد و نارنجی افزایش پیدا کرده است.
 دکتر رئیسی درباره شهرهای نارنجی گفت: در استان های آذربایجان شرقی 4 شهر، آذربایجان غربی 5 شهر، اصفهان 2 شهر، خوزستان 5 شهر، خراسان جنوبی یک شهر، کرمان یک شهر، کهکیلویه و بویر احمد و گلستان هر کدام 3 شهر، گیلان 7 شهر و مازندران 8 شهر نارنجی دارد و نیاز به مراقبت ویژه دارند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گفت: در استان قزوین هم یک مورد ویروس انگلیسی منجر به فوت دیده شد که زنگ خطر است اطرافیان بیمار همه آزمایش شدند و نتیجه آزمایش ها تا فردا می آید. باید از مرزها مراقبت کنیم و اگر مسافری از خارج از کشور وارد می شود همه اطرافیان هم رعایت کنند و آن فرد تا 14 روز قرنطینه شود، حتی اگر علائم ندارد.