تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x2898780
شناسه : 2898780
تاریخ :
رئیس جمهور: آغاز واکسیناسیون به عادی سازی تبدیل نشود اقتصاد ایران: رئیس جمهور خطاب به رسانه‌ها و صدا و سیما، گفت: این هشدار را به مردم بدهید که آغاز واکسیناسیون به عادی سازی تبدیل نشود، ما باید دستور العمل‌ها بهداشتی را برای یک مدت طولانی رعایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، حسن روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: واکسن ابتدا برای گروه‌هایی که در معرض خطر هستند شروع می‌شود و سپس برای سالمندان و آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند، انجام می‌شود.
 روحانی تصریح کرد: با همه سختی‌های و مشکلاتی که داشتیم ان شاء الله در ماه فوریه که اکنون در آن هستیم؛ واکسن‌ها به دست ما می‌رسد و یک بخشی از آن هم در ماه مارس؛ و ان شاء الله قبل از عید واکسیناسیون به طور قابل ملاحظه‌ای برای افراد مسن؛ افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و همچنین کادر درمان انجام گیرد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: سال آینده هم ان شاء الله شرایطی پیش بیاید که بعد از فصل بهار و وقتی به تابستان می‌رسیم؛ واکسن‌های تولید داخل و حتی واکسن پاستور در بهار به دستمان برسد.

 روحانی با بیان اینکه واکسن رازی، واکسن برکت، سال آینده شرایط بهتری برای مردم ما فراهم می‌کنند؛ گفت: حتی اگر همه واکسن‌ها آماده شود و واکسن‌ها ترزیق شود، به دلیل اینکه خود واکسیناسیون یک زمان شش ماهه دارد و دو مرحله باید این کار انجام گیرد؛ بنابراین ما باید تا یک سال آینده خود را آماده نگه داریم و همه پروتکل‌ها را همچنان آماده کنیم تا اینکه از این خطر عبور کنیم.

رئیس جمهور ضمن خواهش از همه مردم کشور افزود: از رسانه‌ها و صدا و سیما، می‌خواهم همچنان این هشدار را به مردم بدهید و این هفته وقتی اعلام می‌شود که واکسیناسیون شروع شد به عادی سازی تبدیل نشود. این طور تصور نشود که حالا این واکسن رسید؛ امروز نه یک ماه دیگر نوبت ما می‌شود؛ ما باید بدانیم دستور العمل‌ها بهداشتی را برای یک مدت طولانی رعایت تا از این مشکل عبور کنیم.