تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x2896745
شناسه : 2896745
تاریخ :
اجرای پروژه ۱۱۰ میلیارد تومانی در مرز باشماق کردستان اقتصاد ایران: معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی کشور اعلام کرد که با توجه به اهمیت مرز باشماق مریوان ۱۱۰ میلیارد تومان برای توسعه این مرز درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،خاوری امروز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با بیان اینکه مرز باشماق به لحاظ دور زدن تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی حائز اهمیت است اظهار کرد که مرز باشماق ۱۰٪ ترانزیت ورودی و ۱۹٪ ترانزیت خروجی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود که مسیر مرز باشماق دومین مسیر ترانزیتی کشور بعد از مرز پرویزخان است

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی کشور تصریح کرد که با توجه به اهمیت این مرز رسمی، یک پروژه ساماندهی ۱۱۰ میلیارد تومانی برای توسعه این مرز در دست اجرا است.

وی عنوان کرد که در سال جاری ۷۹ پروژه از منابع ملی به ارزش ۲۰۰‌میلیارد تومان با پیشرفت ۵۰ درصدی در کردستان‌ در دست اجراست.

خاوری ادامه داد که ظریب نفوذ آسفالت راه روستایی کردستان با اقدامات اخیر انجام شده به ۵۱ درصد خواهد رسید که همچنان قابل قبول نیست.

وی درپایان یادآور شد که از دولت درخواست داریم که اعتبارات راه های روستایی دوباره در سال آینده به صورت ملی باشد تا خدمت بهتری به روستاییان ارائه شود