تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x2891604
شناسه : 2891604
تاریخ :
استاندار تهران: نرخ بیکاری در استان تهران به ۶.۸ درصد رسید اقتصاد ایران: تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه تعهد اشتغال زایی در سال ۹۹ در استان تهران ۹۶ هزار نفر بوده است گفت: نرخ بیکاری در استان تهران به ۶.۸ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،انوشیروان محسنی بندپی، بعد از ظهر یکشنبه و هم زمان با اولین روز از دهه مبارک فجر در نشست صمیمی با اصحاب رسانه طی سخنانی گفت: بالغ بر یک هزار و ۱۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۲۱ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی می‌شود.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در مدیریت بیماری کرونا شاهد روند نزولی ویروس از ۱۵ آبان به بعد هستیم افزود: در تولید واکسن نیز بنیاد برکت، انستیتو رازی و … در حال تلاش و آزمایش واکسن می‌باشند.

استاندار تهران بیان داشت: در استان تهران نرخ بیکاری در سال ۹۷ حدود ۱۲ درصد بوده در ۹۸ به ۹.۶ درصد رسیده و به صورت نقطه‌ای در تابستان ۹۹ نرخ بیکاری به ۶.۸ درصد رسیده است که نشان می‌دهد علیرغم تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعهد برای اشتغال زایی در سال ۹۹ در استان تهران ۹۶ هزار نفر بوده است گفت: اشتغال زایی در استان تهران نزدیک به ۸۶ هزار نفر و حدود ۹۰ درصد محقق شده است.