تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2890975
شناسه : 2890975
تاریخ :
خرم آباد شهر بدون خط کشی اقتصاد ایران: لرستان-با وجود اینکه داشتن خط کشی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در راستای نظم ترافیکی و شهری به شمار می‌رود اما هنوز مرکز استان از داشتن این زیرساخت ابتدایی و محروم است و مسئولین با وجود قول‌های متعدد هنوز به وعده‌هایشان عمل نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، امروزه وجود خط کشی معابر به عنوان یکی از اولین و ابتدایی‌ترین نیازهای هر شهر به شمار می‌رود به نحوی که در راستای اجرای هرچه بهتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نظم شهری و زیبایی بصری وجود خط کشی به عنوان امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس اعلام کارشناسان وجود خط کشی از قبیل خط ‌‌کشی های طولی، خط کشی گذرگاه‌های عابر پیاده، گذرگاه‌ها و سرعت کاها نقش ویژه و مهمی در راستای اجرای قوانین راهنمایی رانندگی، کاهش حجم ترافیک، رانندگی اصولی و زیبایی بصری شهرها دارد.


اما اگر نگاه دقیق تری به وضعیت خط کشی‌های معابر و خیابان‌های خرم آباد به عنوان مرکز استان لرستان داشته باشیم خواهیم دید که اغلب خیابان‌ها و معابر این شهر از داشتن هرگونه خط کشی محروم بوده و این امر مشکلات زیادی نیز برای شهروندان خرم آبادی به وجود آورده است.

این در حالی است که یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین موضوعات هر شهری وجود چنین زیرساخت‌هایی به شمار می‌رود.

بسیاری بر این عقیده اند که وجود ترافیک، عدم رانندگی اصولی، بی نظمی ترافیکی و بروز حوادث به دلیل نبود خط کشی در معابر و خیابان‌های خرم‌آباد است.

حتی در مکان های که شاهد وجود خط کشی هستیم کیفیت پایین رنگ باعث شده که پس از مدت کوتاهی این خط کشی ها پاک شده و باز هم به وضعیت ابتدایی خود برگردد.

با وجود اینکه داشتن خط کشی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در راستای نظم ترافیکی و شهری به شمار می‌رود اما هنوز مرکز استان از داشتن این زیرساخت ابتدایی و محروم است و مسئولین با وجود قول‌های متعدد هنوز به وعده‌هایشان عمل نکرده اند.

وظیفه اصلی خط کشی معابر و خیابانها در شهر بر عهده شهرداری است و مسئولان شهرداری نیز تاکنون با وجود اینکه قول های زیادی برای اجرای طرح خط کشی خیابان‌های خرم‌آباد داده‌اند اما در عمل شاهد هستیم که وضعیت نامناسب همچنان ادامه داشته و مردم این دیار از داشتن ابتدایی ترین نیازهای شهری محروم هستند.

وقتی خواهان رعایت اصول راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان هستیم باید مسئولین نیز به عنوان مجریان قانون شرایط را برای ایجاد ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها مهیا کنند امری که متاسفانه با وجود پیگیری‌های متعدد در خرم‌آباد هنوز بلاتکلیف مانده است.

خرم آباد به عنوان مرکز استان از داشتن خط کشی محروم است حال چگونه می توان انتظار داشت که این شهر یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شود؟

به نظر می رسد برای تغییر وضعیت شهر نیازمند به تغییر دیدگاه ها و نگاه های مسئولان هستیم.

باید شهرداری به عنوان متولی اصلی کار هرچه سریعتر اعتبارات در مورد نیاز برای اجرای طرح خط کشی معابر و خیابان‌های خرم آباد تامین کرده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این زیرساخت ابتدایی و اصلی در این شهر ایجاد شود.

حال باید دید مسئولان به وعده‌های خود عمل خواهند کرد و یا همچنان بلاتکلیفی ادامه دارد؟

علی عبداله زاده-روزنامه نگار