تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x2890555
شناسه : 2890555
تاریخ :
استاندار خراسان شمالی خبرداد: تدوین سند توسعه اشتغال روستایی خراسان شمالی اقتصاد ایران: بجنورد- استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تنظیم سند توسعه اشتغال روستایی استان، گفت: این سند راهبردی بوده لذا تمام ادارات باید مهر تایید بر آن بزنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، محمد علی شجاعی ظهر امروز در  شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در خصوص تهیه و تدوین برنامه های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی اظهار کرد: باید تمام متولیان بخش دولتی و خصوصی بر مبنای مزیت نسبی تمام مناطق اظهار نظر داشته باشند تا بدین طریق این برنامه نقشه راه ما قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در برنامه های توسعه اقتصادی روستاها به دنبال مزیت های نسبی شهرستان ها هستیم، گفت:برای تدوین این برنامه اقتصادی نباید به نگارش موضوعات عام بسنده کرد بلکه تمام مزیت های نسبی و اولویت محصولات کشاورزی هم درنظر گرفته شود و در این صورت شاهد پیشرفت خواهیم بود.

وی افزود: با تصمیم دولت ۵ هزار روستا در سطح کشور در حوزه های اشتغال و سرمایه گذاری مورد مطالعه علمی قرار خواهد گرفت که این مهم در چند روستای استان هم مورد ارزیابی قرار می گیرد.

شجاعی سند توسعه اشتغال روستایی را یک سند راهبردی دانست و تصریح کرد: با تدوین این سند باید همگان بر آن مهر تایید بزنند .

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه کشاورزی به دنبال تنوع محصولات باشیم به نوعی کار خاصی صورت نگرفته پس اولویت اصلی باید با محصولات خاص هر منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید استان کامل نیست و بیشتر به سمت خام فروشی هدایت شده ، افزود: با تهیه این برنامه باید نقشه راه ما کاملا مشخص شود.

شجاعی در خصوص دانش نامه دفاع مقدس استان نیز گفت: تا کنون در این حوزه عقب هستیم لذا باید تا دو سال آینده این دانش نامه تدوین شود.

استاندار خراسان شمالی در انتها بیان داشت: جشن پیروزی انقلاب اسلامی را پیش رو داریم لذا با انسجام رسانه ای باید شور و نشاط اجتماعی و سیاسی بین مردم ایجاد کنیم.