تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x2886174
شناسه : 2886174
تاریخ :
روش‌های عملی ارسال پول از آمریکا به ایران اقتصاد ایران: بسیاری از مشاغلی که در داخل ایران بسته به نوع کسب و کار خود، در آمد های ارزی دارند و یا به موجب صادرات و یا هر گونه تجارتی، قادر نیستند که درآمد های خود را در ایران دریافت نمایند، با مشکلات بسیاری مواجه هستند. در این بین ممکن است راه های بسیاری را امتحان کرده باشند و در این راه ها، بدلیل واسطه های غیر قابل اعتماد و یا بلوکه شدن پول در بانک های مبدا یا مقصد، منجر به تحمل ضرر و زیان شده باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،با خدمات ارزی نوین جی ادز دیگر انتقال پول از آمریکا به ایران مشکل شما نخواهد بود و در چند قدم ساده میتوانید از آمریکا به ایران پول بفرستید.
در این بین به دلیل تعداد کثیر ایرانیان مقیم در آمریکا و فعالیت های اقتصادی گسترده در ایالات متحده، درخواست برای ارسال پول از آمریکا به ایران بسیار زیاد است. اکثر روش هایی که به منظور ارسال پول از آمریکا به ایران موجود است، شامل محدودیت ها و موانع زیادی است و در این روش ها معمولا ایرانیان (صرافی های) داخل کشور با استفاده از حساب های دوستان و آشنایان خود در آمریکا اقدام به دریافت و تحویل ریال در ایران می نمایند. در این روش ممکن است خطرات بسیاری هم برای شخص ارسال کننده پول و هم برای دریافت کننده ارز که در آمریکا هستند و اغلب هر دو شخص اصالت ایرانی دارند، بوجود آید. که به موجب آن هر لحظه امکان بلوکه شدن و پیامد های قانونی وجود داشته باشد. علاوه بر این خطرات، محدودیت در مقدار پول یا ارز جهت انتقال نیز وجود دارد. زیرا که اغلب حساب های گیرنده در ایالات متحده، به نام شخص است و حد بالای 5000 تا 10000 دلار را دارند.
 این محدودیت ها حتی برای انتقال ارز با مبالغ پایین نیز مشکلات زیادی را برای خانواده ها و یا افرادی که خارج از ایران مقیم هستند و قصد انتقال پول به ایران را دارند، بوجود آورده است. از آنجا که عمده درخواست های ارسال پول از آمریکا به ایران را انتقال های پول بین خانواده ها و دوستان را شامل می شود، برای این عزیزان نیز که قصد دارند مبالغ پایینی را بصورت دوره ایی و یا ماهیانه ارسال نمایند، ، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. اغلب صرافی ها مبالغ پایین را انجام نمی دهند و یا در صورت انجام، کارمزد های بسیار بالایی را درخواست می نمایند و عملا امکان انتقال پول از آمریکا به ایران با روش های سنتی، به صرفه نیست و یا در کل امکان پذیر نمی باشد.
تحریم‌های اقتصادی ایران باعث شده است که انتقال پول به ایران با مشکلاتی همراه شده و دشوار باشد، اما هیچ‌گاه این‌کار ناممکن نبوده است. در این نوشته برخی از روش‌های انتقال پول از آمریکا به ایران را معرفی می‌کنیم. اگر آشنایان شما در ایالات متحده زندگی می‌کنند و قصد دریافت پول از آنها را دارید و یا اگر خودتان در آمریکا هستید و می‌خواهید به ایران پول انتقال دهید، بهتر است با این روش‌ها آشنا شوید.


انتقال از طریق مسافر

اگر شما یا آشنایان‌تان قصد عزیمت به ایران داشته باشید، به عنوان مسافر می‌توانید مبلغی را همراه خود انتقال دهید، البته این مبلغ محدود و معمولا کمتر از 5.000 دلار است. این روش با عنوان انتقال چمدانی دلار نیز شناخته می‌شود.


انتقال پول از طریق حواله به صرافی‌های معتبر

ریسک این روش بالا است و معمولا امکان انتقال مبالغ بالا (مثلا 20 هزار دلار) وجود ندارد. علاوه بر این‌ها کارمزد این روش نسبتا زیاد است. در این روش شما مبلغ را به حساب صرافی در آمریکا،‌ کانادا یا کشور دیگری حواله می‌کنید و سپس مبلغ ریالی آن به حساب شما انتقال داده می‌شود. در این روش علاوه بر محدودیت‌های حداقلی و حداکثری مجاز برای انتقال پول، احتمال مسدود شدن حساب‌های مبدا و مقصد وجود دارد. قوانین بانکی در داخل ایالات متحده برای ایرانیان مقیم بسیار حساس بوده و در صورتی که شخص ارسال کننده و دریافت کننده ارز، اصالت ایرانی داشته باشد یا شرکتی مرتبط با ایران باشد، به احتمال قوی حساب‌های مبدا و مقصد مسدود می‌شود.


انتقال پول از طریق شرکت‌های فعال در عرصه بین‌المللی

کسب‌وکارهای ایرانی بسیاری هستند که برای فعالیت‌های بین‌المللی و ارایه سرویس به کسب‌وکارهای ایرانی تامین ارز دارند. برای مثال کسب‌وکارهای نوپا در راستای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و یافتن مشتریان جدید از پلتفرم‌های بازاریابی و تبلیغاتی بین‌المللی بهره می‌گیرند که از آن جمله می‌توان به استفاده از سیستم‌های بازاریابی ایمیلی، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی (مانند فیسبوک و توییتر)، تبلیغات در موتورهای جستجو (مانند تبلیغ در گوگل) دارند.

برای انتقال پول از آمریکا به ایران می‌توانید از خدمات شرکت جی‌ادز استفاده کنید. مزایای استفاده از این روش: اعتبار بالای جی ادز، کارمزد بسیار پایین (تنها 2.5 درصد)، سرعت بالا در انتقال، انتقال به صورت حواله به حساب بانکی شرکت‌های معتبر بین‌المللی و امکان انتقال وجه بدون محدودیت در مقدار تراکنش است.
برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به دفتر جی ادز در تهران حضور یابید و ضمن دریافت راهنمایی های لازم، اقدام به عقد قرارداد و انتقال وجه مربوطه، نمایید. جهت دریافت مشاوره با شماره تماس 02166565000 داخلی 107 بخش خدمات ارزی جی ادز تماس حاصل فرمایید.