تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2879583
شناسه : 2879583
تاریخ :
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان: کشاورزان اطلاعاتشان را در سامانه پهنه‌بندی تکمیل کنند/تعیین قیمت 4 هزار تومان برای خرید تضمینی گندم اقتصاد ایران: لرستان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان بر لزوم تکمیل و اصلاح اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی تاکید کرد و گفت: تاکنون قیمت خرید تضمینی گندم 4 هزار تومان تعیین شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت بیرانوند در گفت و گو با خبرگزاری اقتصاد ایران بیان کرد: کار عملیاتی خرید گندم سال آتی از اول دی ماه در سطح استان آغاز شده و در اولین گام باید میزان سطح زیر کشت، برآورد تولید و سایر اطلاعات را از جهاد کشاورزی بگیریم تا متناسب با این موضوعات برنامه ریزی لازم را انجام دهیم که این اقدام در حال انجام است.

وی ادامه داد: پارامترهای کیفی گندم خریداری شده در سال جاری در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته تا اقدامات مورد نیاز اصلاحی و توسعه ای در این حوزه برای سال آینده نیز در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: هر چه در جهت کیفیت گندم حرکت کرد مطمئنا شاهد ارتقا کیفیت ارد و نان استان خواهیم بود.

بیرانوند اظهار داشت: فراخوان ایجاد مراکز خرید داده شده و  هر فرد و یا مجموعه ای که الزامات لازم را دارند می توانند شرکت کنند و در کنار تاسیسات دولتی، سیلوها و کارخانجات مراکز خرید را ایجاد کنند، فرصت ثبت نام نهم بهمن ماه است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اصلاح اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار کشاورزان و گندمکاران قرار گیرد، افزود: چرا که وجود اطلاعات کشاورزان در این سامانه یکی از الزامات خرید گندم در سال آینده است.

این مسئول بیان کرد: هر ساله شاهد مغایرت اطلاعات کشاورزان در این سامانه هستیم و از اکنون اطلاع رسانی های لازم برای اصلاح این موضوعات در حال انجام بوده و انتظار داریم بهره برداران با مراجعه به مراکز خدمات شرایط را برای تحقق این امر مهیا کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار داشت: یکی از اقدمات قبل از خرید گندم بررسی مراکز خرید بوده و این امر به صورت دقیق توسط کمیته فنی و بازرگانی انجام می شود.

بیرانوند گفت: کل فرایندهای اجرایی اداره غله استان الکترونیکی است و این امر گام مثبتی در جهت خدمات رسانی به هم استانی های لرستانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در موضوع خرید یک سیستم سازمان یافته در استان وجود دارد، افزود: سعی شده شرایط برای کشاورزان به گونه ای تعریف شود که با کمترین مشکل محصول خود را به فروش برساند.

این مسئول عنوان کرد: خوشبختانه برای سال آینده قیمت خرید تضمینی گندم تاکنون برای هر کیلو 4 هزار تومان در نظر گرفته شده که مطمئنا این قیمت مناسب می تواند باعث اشتیاق کشاورزان به کشت گندم شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه با رشد 46 درصدی قیمت محصولات تضمینی مواجه بودیم اما میانگین پرداخت وجه به کشاورزان 18 روز بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار کرد: امسال بیش از 288 هزار تن گندم تضمینی با ارزش بیش از 700 میلیارد تومان از کشاورزان لرستانی خریداری شده است.

بیرانوند گفت: مطمئنا برای سال 1400 منابع خرید تضمینی گندم تامین می شود و در کمترین زمان ممکن شاهد پرداخت مطالبات کشاورزان خواهیم بود.

وی یکی از مشکلات کنونی حوزه کشاورزی لرستان را دیمی بودن اراضی دانست و افزود: به همین دلیل در صورت عدم بارندگی مناسب و به موقع شاهد کاهش میزان تولید گندم خواهیم بود.