تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2876285
شناسه : 2876285
تاریخ :
در صورت بی توجهی به مدیریت مصرف گاز اعمال مدیریت اضطراری مصرف برق در خراسان رضوی اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: با در پیش داشتن کاهش شدید دما در استان از شهروندان و مشترکان خانگی درخواست می شود حداقل طی ۱۰روز آینده در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند.ان رضوی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،محسن ذبیحی افزود: اواخر این هفته بیش از ۱۰درجه در استان کاهش دما خواهیم داشت که این تغییرات منجر به افزایش مصرف مشترکان گاز خواهد شد.

وی گفت: سوخت اصلی نیروگاههای برق، گاز است که به دلیل برودت هوا و بالا رفتن مصرف خانگی و تجاری با افت فشار گاز همراه هستیم از طرفی اولویت تامین گاز به مصرف خانگی داده شد و نیروگاه ها سوخت خود را به سوخت مایع تغییر دادند.

ذبیحی افزود: برای تامین سوخت مایع نیروگاهها، هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی انجام شد اما با توجه به اینکه سوخت مایع باید توسط تانکرها و بیشتر از مسیرهای جنوب کشور تامین و به استان منتقل شود طبیعی است که محدودیتهایی ایجاد می‌شود.

وی گفت: مجموع اتفاقاتی که هفته گذشته منجر به خاموشیها شد تنها مربوط به افزایش ۱.۵درصدی مصرف برق بود حال آن که مردم با کمی دقت می توانند تا ۱۰درصد مصرف انرژی را کاهش دهند.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی حدود ۷۰شهر به جز مشهد و طرقبه - شاندیز و ۲هزار و ۷۳۲روستا با یک میلیون و ۲۷۰هزار مشترک شهری و روستایی ارایه می‌دهد.