تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x2874925
شناسه : 2874925
تاریخ :
وزیر امور خارجه کشورمان: «ترامپ» و سیاست فشار حداکثری را شکست دادیم اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه گفت: ما، ترامپ و سیاست فشار حداکثری آمریکا را با مقاومت مردم شکست دادیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمدجواد ظریف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال محمدجواد کریمی قدوسی درباره علت تلاش برای مذاکره با آمریکا سه هفته پس از شهادت سردار سلیمانی، گفت: مصاحبه بنده با مجله اشپیگل آلمان بسیار روشن و محکم است و بنده چیزی جز فرمایشات مقام معظم رهبری را در این مصاحبه بیان نکردم. ایشان فرمودند که «اگر آمریکا توبه کند و به چارچوب ۱+۵ بازگردد، ما در آن چارچوب مذاکره می‌کنیم» و بنده چیزی جز این مطلب را نگفتم.

وی افزود: وظیفه بنده در حوزه دیپلماسی کاملاً مشخص است و امیدوارم در برابر مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد قبول واقع شوم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ابزار سیاست خارجی، ابزارهای مشخصی است و ابزارهایی که در اختیار مسئول و کارگزاران سیاست خارجی قرار دارد، مصاحبه و مذاکره است و ما ابزار دیگری را در اختیار نداریم.

ظریف گفت: خدا را شاکریم امروز که روز آخر ریاست منحوس ترامپ بر آمریکاست، توانستیم با این ابزار و همچنین با پشتوانه مقاومت مردم ایران، ترامپ را در حوزه سیاست خارجی شکست دهیم.

وی تأکید کرد: همه تحلیلگران و وسایل ارتباط جمعی قبول کردند که سیاست فشار حداکثری شکست خورده است و باید تأکید کنم که دلیل شکست فشار حداکثری آمریکا مقاومت ملت ایران بوده اما دستگاه دیپلماسی هم در این زمینه تأثیر داشته است.