تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خبر عادی
لینک : econews.ir/5x2874924
شناسه : 2874924
تاریخ :
اختصاصی اکو نیوز؛ با6 دانشگاه عالی رتبه و برتر استان اصفهان آشنا شوید! اقتصاد ایران: در این گزارش اختصاصی قصد داریم شما قشر طالب علم کشور را با 6 دانشگاه عالی رتبه و سطح بالای استان اصفهان بیشتر آشنا کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران از اصفهان: استان اصفهان به عنوان پنجمین استان بزرگ و پر امکانات از لحاظ مراکز علمی و تحقیقاتی دارای دانشگاه های عالی رتبه و بینظیری در حوزه نشر مقالات علمی در سطح کشوری و جهانی است که قصد داریم این دانشگاه هارا با رتبه ها و سطح موجودشان در این گزارش معرفی کنیم.

1 دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان که در سال 1325 تاسیس شده علاوه بر سابقه بلند مدتش به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ کشور در زمینه پرورش دانشجویان نخبه بعد از دانشگاه تهران و فردوسی مشهد در حوزه های حقوق، ادبیات، ریاضیات، فیزیک و فلسفه در کشور شناخته می شود و سالانه هزاران مقاله علمی در سطح جهانی در این دانشگاه منتشر می شود.

2 دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال1365 تاسیس شده و دارای سابقه طولانی مدت هست چند سالی است که به عنوان قطب پرورش نخبگان صنایع مختلفی در زمینه مکانیک، آی تی، شیمی، کامپیوتر، اطلاعات و فناوری معرفی شده و رتبه 41 کشوری را به دست آورده است.

3 دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

این دانشگاه در سال 1325 تاسیس شده و دارای 9 دانشکده بزرگ و سطح بالا در حوزه های مامایی،بهداشت،تغدیه،فناوری،توانبخشی،پرستاری،تخصص،داروسازی و دندان پزشکی است و دارای12 بیمارستان آموزشی است.

لذا لازم به ذکر است که در این بازه زمانی شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان خط مقدم مبازره با این ویروس اقدامات مهمی را در ساخت واکسن انسانی کروما و همکاری دیگر سازمان های کشوری و تولید دستگاه های ضد عفونی کننده در سطح شهر  انجام داده است.

4دانشگاه هنر اصفهان

این دانشگاه پر تنوع از لحاظ شاخه های هنری  در سال 1355 تاسیس شده و یکی از 4 دانشگاه تخصصی کشور محسوب شده و دارای رتبه 50 کشوری است.

سالانه بیش از 200 اثر هنری درجه یک و دو از این دانشگاه وارد نمایشگاه های بین المللی در جهان می شود.

5دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان

این دانشگاه در سال 1364 تاسیس شده و توانسته 7338 مقاله علمی را در سطح کشور منتشر کند و علاوه بر آن دانشجویان زیادی را در حوزه های روان شناسی،تربیتی و آموزشی،علوم پایه،فنی و زبان خارجه فارغ التحصیل کند.

6 دانشگاه غیر انتفاعی نقش جهان

این دانشگاه غیر دولتی در سال 1383 تاسیس شده و تاکنون توانسته 200 نخبه را در حوزه های روان شناسی و حقوق تربیت کند.

گزارش از عیسی صادقی